Zaznamenání komunikace se zadavatelem
|
Někdy je pro úspěšné vyřešení problému nutno kontaktovat zadavatele, systém za tímto účelem poskytuje evidenci
odchozí pošty a telefonických hovorů.
E-mail pro kontaktní osobu
- Otevřeme obrazovku "Změna volání" pro volání, jehož zadavateli – kontaktní osobě chceme odeslat zprávu
elektronické pošty, viz Zobrazení detailů volání. Nebo vybereme odkaz v hlášení
viz Hlášení o průběhu volání.
- Zobrazí se detaily vybraného volání.
- Z nabídky akcí vybereme E-mail pro kontakt.
- Zobrazí ze formulář elektronické pošty s předvyplněnými údaji o odesílateli, adresátovi a předmětu zprávy. Podle potřeby
vyplníme adresáty na vědomí (kopie). Výběr se provádí ze seznamu kontaktních osob. V každém případě uvedeme text zprávy,
jež ve většině případů bude zahrnovat doplňující otázky, případně popis akcí, které má zadavatel provést a o jejichž
výsledku nás má informovat. Můžeme rovněž vložit přílohy.
- Stiskem tlačítka Pošli se zpráva předá poštovnímu serveru k doručení.
Důsledkem této akce je zápis do seznamu činností a změna stavu volání na "Čekám".
E-mail od kontaktní osoby
Jestliže kontaktní osoba odpoví na zprávu elektronické pošty, je tato zpráva automaticky přiřazena k příslušnému volání
a zaznamenána do seznamu činností. Stav volání je nastaven na "V řešení". Automatické přiřazení funguje za předpokladu,
že kontaktní osoba nemodifikuje hlavičku zprávy, neboť mechanizmus přiřazení pracuje s adresátem, odesílatelem a předmětem zprávy.
Řešitel může být o došlé poště informován prostřednictvím hlášení. K zobrazení obsahu došlé zprávy se použije obrazovka
"Záznam činností" viz Zobrazení průběhu volání (obsluha helpdesku), nebo nabídka Pošta.
- Z hlavní nabídky vybereme volbu Pošta. Otevře se obrazovka se seznamem zpráv elektronické
pošty registrované systémem. Před začátkem seznamu je ovládací okno definice zobrazovacího filtru.
- Nastavíme podmínky filtru. Nejlépe pole Volání. Je vhodné kombinovat s polem "Stav zprávy" a "Typ e-mail". Je-li zpráva
přiřazena volání, má pole "Stav zprávy" hodnotu "Přiřazen", v opačném případě "Nepřiřazen". Význam hodnot pole "Typ
e-mail" je následující: "HD-> x" odchozí pošta z helpdesku adresátovi (kontaktní osobě/operátorovi), "x ->HD" příchozí
pošta od odesílatele (kontaktní osoby/operátora) pro helpdesk, "Neznámý" libovolný typ.
- Ze seznamu zpráv vybereme požadovanou zprávu (odkaz v poli předmět).
- Zobrazí se detaily vybrané zprávy.
- Poklepáním na obsah pole "Text zprávy" se otevře samostatné okno s jeho obsahem. Toho lze využít jednak pro přehlednější
zobrazení obsahu, jednak pro zkopírování obsahu do jiného formuláře systému (například chceme-li založit nové volání).
Telefonní rozhovor
- Otevřeme obrazovku "Změna volání" pro volání, jehož zadavateli – kontaktní osobě chceme zavolat (nebo nám právě volá)
viz Zobrazení detailů volání. Nebo vybereme odkaz v hlášení viz
Hlášení o průběhu volání.
- Zobrazí se detaily vybraného volání.
- Z nabídky akcí vybereme Telefon.
- Zobrazí se formulář pro zadání poznámek k telefonnímu hovoru. Zde uvedeme všechny důležité informace. Tyto budou
uloženy do záznamu činností.
- Stiskem tlačítka Vložit je obsah formuláře uložen do databáze.
Důsledkem této akce je zápis do seznamu činností a nastavení stavu volání na "V řešení".
zpět na začátek