Help.i novinky Obsah dokumentace Příručka pro kontaktní osoby Příručka pro správce a operátory Technická podpora Hledání on-line

Pošta

Volba Pošta v hlavní nabídce slouží především pro zpracování došlé nepřiřazené pošty, avšak lze ji užít i pro práci s veškerou poštou registrovanou systémem, tedy i přiřazenou konkrétnímu volání, viz též E-mail od kontaktní osoby a Pošta.

Přiřazení nepřiřazené pošty (e-mail operátor)

  1. Z hlavní nabídky vybereme volbu Pošta. Otevře se obrazovka se seznamem zpráv elektronické pošty registrované systémem. Před začátkem seznamu je ovládací okno definice zobrazovacího filtru. Filtr je automaticky nastaven na veškerou nepřiřazenou poštu.
  2. Ze seznamu zpráv vybereme tu, kterou chceme otevřít a přiřadit (odkaz v poli předmět). Zobrazí se detaily vybrané zprávy.
  3. Vybereme odkaz Neznámý v poli "Volání". Zobrazí se výběrový seznam volání. Pomocí filtru volání můžeme omezit seznam zobrazovaných volání.
  4. Vybereme volání, ke kterému chceme zprávu přiřadit. Zobrazí se opět detaily zprávy a v poli "Volání" bude název námi vybraného volání.
  5. Stisknutím tlačítka Přiřadit se změny uloží. Stiskem tlačítka Storno se vrátíme do seznamu zpráv bez ukládání změn.

Vytvoření nového volání z nepřiřazené poštovní zprávy

  1. Z hlavní nabídky vybereme volbu Pošta. Otevře se obrazovka se seznamem zpráv elektronické pošty registrované systémem. Před začátkem seznamu je ovládací okno definice zobrazovacího filtru. Filtr je automaticky nastaven na veškerou nepřiřazenou poštu.
  2. Ze seznamu zpráv vybereme tu, kterou chceme otevřít resp. ze které chceme vytvořit nové volání (odkaz v poli "Předmět"). Zobrazí se detaily vybrané zprávy.
  3. Stisknutím tlačítka Nové volání se zobrazí formulář nového volání. Název volání je předvyplněn předmětem zprávy, popis volání textem zprávy. Pokud je v databázi kontaktních osob nalezena adresa elektronické pošty shodná s adresou odesílatele poštovní zprávy, je kontaktní osoba předvyplněna podle této adresy, jinak se systém pokusí najít záznam operátora mezi kontaktními osobami. Není-li úspěšný, není kontakt vyplněn a je nutno jej doplnit ručně.
  4. Dále se postupuje jako při založení nového volání viz Založení nového volání (problému). Původní poštovní zpráva je automaticky přiřazena k nově zakládanému volání.

Odpověď na zprávu elektronické pošty

Při prohlížení detailů poštovní zprávy máme možnost odpovědět odesílateli. Je však nutno mít na zřeteli, že můžeme odpovídat na kteroukoliv zprávu, a že i naše odpověď bude zaznamenána v záznamu činností příslušného volání.

  1. Stiskem tlačítka Odpovědět se zobrazí formulář odpovědi na poštovní zprávu. Jako adresát je vyplněn původní odesílatel zprávy, automaticky je vyplněn předmět zprávy a do textu zprávy je zkopírován původní text zprávy a zleva uvozen znakem ">".
  2. Vybráním odkazu Přidej můžeme do seznamu adresátů vložit další adresáty ze seznamu kontaktních osob. Dále můžeme přímo zasahovat do seznamu zvolených adresátů a vložit i poštovní adresu, která není v systému registrována. Musíme však adresu uzavřít znaky "<" a ">" a jednotlivé adresy oddělovat čárkou ",".
  3. Stiskem tlačítka Pošli se zpráva předá poštovnímu serveru k doručení.

zpět na začátek