CallChange novinky Obsah dokumentace Uživatelská dokumentace Administrátorská dokumentace Vývojářská dokumentace Technická podpora Hledání on-line

Instalace CallChange

Tento dokument Vás provede instalací CallChange serveru. Nejprve si ale přečtěte dokument Před instalací.

Přihlašte se pod účtem, pod kterým budou běžet služby CallChange. Instalaci spustíte programem autorun.exe v hlavním (root) adresáři instalačního CD disku. V menu si vyberte produkt CallChange a v dalším dialogu zvolte CallChange Server [instalovat].

Celá instalace je vedena průvodcem, který Vám napomůže ke snadnému průchodu celou procedurou tak, aby vše fungovalo úspěšně a korektně. Po spuštění setupu (Autorunem nebo programem \CallChange\Server\setup\setup.exe) dojde nejprve ke zkopírování pomocných souborů na harddisk a může být vyžadován restart - v tom případě server restartujte a spusťte setup znova. Poté se zobrazí první dialog průvodce.

Instalace provede detekci .NET Framework a v případě jeho absence nabídne instalaci Microsoft .NET framework 2.0

Setup standardně konfiguruje Calchange search server pro spolupráci s Exchange serverem. Pokud jej chcete přenastavit pro Lotus Notes, je nutno to provést ručně, viz dále.


Setup si nejprve zjistí, zda je nainstalovaná správná verze Windows Scripting Hosta. Pokud ne, budete vyzváni k její instalaci.
Stiskněte "Dál -->" a WSH se zaktualizuje.
Po začátku instalace jste vyzváni k přečtení licenčních podmínek a k potvrzení, že s nimi souhlasíte. Bez zaškrtnutí souhlasu nebude instalace pokračovat.
V dalším dialogu si můžete přečíst návod k instalaci. Zobrazí se návod uložený na instalačním CD, nejaktuálnější verzi najdete na webu.
Nyní vyberte komponenty CallChange serveru, které chcete instalovat (standard, enterprise, callcenter). Informace o komponentách jsou popsány zde. Pro každou komponentu musíte mít separátní aktivační klíč.
Po výběru komponent zadejte jednotlivé aktivační klíče (posloupnost číslic a znaků - pozor na záměny malého L a číslice 1). Vždy se nejprve zadává klíč pro monitorování linek. Klíče je možné mít uloženy i na disketě v souboru s příslušným jménem, pak je možné je načítat z floppy mechaniky A nebo B:
  • cxlines.key - pro monitorování linek
  • cxstd.key - standard komponenta
  • cxent.key - enterprise komponenta
  • cxcc.key - callcenter komponenta
Po zadání klíče se v dialogu vypíší jeho parametry.
Pokud je klíč testovací, zobrazí se o tom informační dialog (týká se všech zadávaných klíčů).
Zadejte klíče pro zbývající komponenty (zde pro standard komponentu).
Vyberte adresář, do kterého bude CallChange server nainstalován.
Vyberte webroot adresář Internet Information Serveru (root adresář, kde se publikují web stránky).
Zde zadejte doménový účet ve tvaru doména\účet a heslo, pod kterým se budou spouštět servisy CallChange. Tento účet musí mít administrátorská práva (nutná pro přístup do registry).

Pokud jste nezvolili standard komponentu, následující 3 dialogy se přeskočí a setup pokračuje zde.

Pokud jste zvolili instalaci standard komponenty, vyberte nyní mailového klienta - Outlook pro Exchange server nebo Lotus Notes, pokud používáte tento systém.

Dokud není Outlook spuštěn, nelze pokračovat. POZOR - Outlook musí mít nainstalovánu komponentu Collaboration Data Objects (Datové objekty pro spolupráci), jinak setup nemůže pokračovat. Defaultně instalovaný Outlook tuto komponentu nemá - je nutno ji vybrat k instalaci.

Pokud jste vybrali Lotus Notes, přeskočí se následující 2 dialogy a setup pokračuje zde.

V tomto okně si zvolte veřejné složky, ve kterých budou vyhledávány kontakty. Můžete zvolit více možností za pomoci klávesy Ctrl a klikáním myší, příp. také nemusíte zvolit žádnou.

Zobrazí se jen ty složky, ve kterých jsou uloženy nějaké kontakty.

Pokud chcete seznam aktualizovat (např. byly právě založeny další složky), stiskněte "Zpět" a v předchozím dialogu opět "Dál".

Zadejte informace, které CallChange bude používat k připojení k Exchange serveru, tj. jméno Exchange serveru a jméno mailboxu.
POZOR - účet, který jste zadali pro běh služeb CallChange musí mít právo se k tomuto mailboxu připojit. Proto je vhodné být přihlášen pod tímto účtem při instalaci a mít nakonfigurován Outlook pro připojení k zadanému mailboxu.
Nyní se konfiguruje databáze CallChange. Databáze je uložena v MS SQL serveru - pokud jej nemáte, zatrhněte pole "Instalovat MSDE", tím se nainstaluje MS SQL Desktop Engine (desktop verze SQL).
Parametry databáze:
  • "Jméno SQL serveru" - jméno PC, kde běží SQL server
  • "Windows autentikace" - pokud je zatrženo, CallChange bude přistupovat k SQL prostřednictvím NT účtu, pod kterým běží jeho služby. Pokud není zatrženo, použijí se následující 2 parametry.
  • "Jméno administrátora" - jméno SQL uživatele, který má právo vytvářet databáze
  • "Heslo" - heslo tohoto uživatele
Při instalaci MSDE se zadává jen "Heslo", ostatní volby jsou nedostupné.
Pokud jste požadovali instalaci MSDE, proběhne po stisku "Dál -->". Bude-li na jejím konci vyžadován restart, klikněte na tlačítko <No> a v následujícím dialogu ukončete setup CallChange. Poté restartujte počítač a pak spusťte instalaci CallChange znovu. Proběhne-li instalace MSDE bez požadavku na restart, pokračujte v následujícím dialogu dále.
Pro správnou funkci standard komponenty CallChange musí mít každý uživatel vyplněno ve svých vlastnostech telefonní číslo.
  • Exchange 5.5 - Business phone
  • Exchange 2000 - Telephone number
  • Lotus Notes - Office phone
Pro další pokračování je třeba zjistit společnou část telefonního čísla. Co si pod tím pojmem představit?

Na obrázku vidíme pohled z Outlooku do globálního adresáře MS Exchange. Všichni uživatelé mají telefonní číslo ve tvaru "+420 225 308 xxx", kde "xxx" je číslo pobočkové linky. Společná část telefonního čísla je tedy "+420 225 308 ".

Zde se konfigurují vlastnosti ústředny a vyhledávání kontaktů:
  • "Kód oblasti (Area code)" - předčíslí telefonního obvodu vašeho města (vnitrostátní předvolba vašeho města; v ČR nechte prázdné).
  • "Kód pro meziměstská volání (Area code escape)" - meziměstská provolba (vytáčí se před meziměstským voláním), v ČR prázdná.
  • "Kód pro zahraniční volání (International access code)" - mezinárodní provolba (vytáčí se před mezinárodním voláním)
  • "Místní národní kód (Local country code)" - předčíslí vašeho státu
  • "Společná část telefonních čísel (PBX common part)" - společná část telefonního čísla vašich uživatelů.
  • "Počet číslic interních telefonních čísel (PBX digits)" - počet číslic linky
  • "Prefix příchozích hovorů (PBX incomming prefix)" - to, co před telefonní číslo volajícího při příchozím externím volání přidává ústředna, obvykle "0" nebo nic.
  • "Kód pro přechod z interní sítě do státní (PBX outside access code)" - provolba pro volání mimo ústřednu. Tento text se z čísel volajících odstraňuje, aby bylo možno dohledat kontakt.
  • "Maska identifikující trunky (Trunk wildcard)" - čárkami oddělený seznam výrazů v hvězdičkové konvenci, pomocí kterého lze detekovat, že telefonní číslo není číslo linky účastníka, ale číslo příčky spojující ustředny.
    Pro ústředny Siemens s dvoj- nebo troj-místnými čísly poboček je zde možno nastavit 78??, případně ????. Konzultujte dokumentaci k vaší ústředně.
  • "Veřejné adresáře" - seznam veřejných složek se sdílenými kontakty relativně k PubRootCZ.
  • "Kořenový veřejný adresář" - jméno kořenové veřejné složky
Dva posledně uvedené parametry mají význam jen u standard komponenty, v jiných případech není nutno vyplňovat.
Nyní zvolte typ připojení ústředny ke CallChange, podle toho se pak liší další postup instalace:
  • TAPI - nejsou potřeba žádné další informace, pokračuje se registrací.
  • Ericsson Business Phone (XAPI) - instalace pokračuje tímto dialogem.
  • Siemens HiCom/HiPath 3000 (CSTA) - je nutno zadat konfiguraci CSTA, pokračujte zde.
  • Siemens HiPath 4000 (CAP) - je nutno zadat konfiguraci, pokračujte zde.
  • Ericsson MD110 - je nutno zadat konfiguraci MD110, pokračujte zde.
Pokud používáte s CallChange i VoiceChange, můžete použít CxVxDriver.
Nakonec se můžete zaregistrovat, čímž získáte přístup k technické podpoře.
Nyní proběhne vlastní instalace CallChange - kopírování souborů, registrace služeb atd.

Na závěr se zobrazí okno se seznamem chyb při instalaci; pokud vše proběhlo v pořádku a neprojevila se žádná chyba, má okno tento vzhled:
Instalace je skončena.

zpět na začátek


Nastavení search serveru pro Lotus Notes

Je potřeba provést tyto kroky (musíte mít lokálně nainstalovaného Lotus Notes klienta, odkazované položky v registry a jejich umístění je popsáno zde):
  1. Nastavení search server pro připojení k Lotus Notes v kontextu daného uživatele:

    K tomuto účelu si vytvořte nového uživatele (pokud používáte i jiné Datasys UMS produkty, lze využít uživatele v jehož kontextu pracují tyto produkty, tj. lze uživatele sdílet) a jeho ID soubor uložte na lokální disk. Přihlaste se do Windows pod účtem, pod nímž běží search server, nakonfigurujte Lotus Notes klienta s použitím výše uvedeného ID souboru a klienta ukončete.
    Zkopírujte soubor notes.ini z programového adresáře Notes (typicky to bývá \Lotus\Notes) do souboru css.ini tamtéž a na jeho konec přidejte řádek EXTMGR_ADDINS=CSSAUTOPW. Jméno a cestu k souboru uložte do registry položky ln_ini_file.
    Heslo k ID souboru se zapíše do registry pomocí programu cssenc.exe, který se spustí s heslem jako parametrem.

  2. Nastavte v registry ProviderType=LN, GetUserModeOnly=0. Podle potřeby doplňte další nastavení LN providera (UserProperties_LN, Costs_LN, mapování telefonních čísel).
  3. Nadefinujte prohledávanou sadu CX_CRC_LN a restartujte servis UMS.Search.
Takto nastavený search server podporuje Call Resolution for Notes v případě, že na klientu je aktivní volba "Prohledávat společné kontakty".

zpět na začátek