Zde se dočtete informace, které je dobré vědět před začátkem instalace CallChange.
Co je potřeba vědět před začátkem instalace?
Před instalací CallChange je nutné znát tyto údaje:
- Informace o počítači - typ OS, jméno počítače.
- Informace o účtech - jméno a heslo administrátora Windows
a servisního účtu. Instalace
vyžaduje účet administrativními pravomocemi, proto je nutno se před
započetím instalace přihlásit pod tímto účtem. Servisní účet slouží pro
přihlašování jednotlivých servisů CallChange. Rovněž tento účet musí mít
administrativní pravomoci - musí mít právo číst a zapisovat do registry.
Doporučujeme provádět instalaci CallChange pod stejným Windows
účtem, pod kterým pak budou CallChange servisy běžet.
- Informace o připojení ústředny ke CallChange
zpět na začátek
Požadavky na již nainstalované aplikace
Zde uvedené požadavky se týkají zejména CallChange serveru; pokud se týkají i klienta, je to výslovně uvedeno.
- Při instalaci standard komponenty ve spojení s MS Outlookem je zapotřebí mít Outlook nainstalovaný
a v něm vytvořený profil, který bude CallChange používat pro svoji činnost.
Outlook musí mít nainstalovanou komponentu CDO - Colaboration Data Objects (Datové objekty pro spolupráci).
CallChange klienti využívající standard komponentu musejí mít nainstalovaného klienta elektronické pošty
(Outlook s CDO komponentou / Lotus Notes - testovány verze 6.5 a 7.0) podle systému, který používáte).
- Pro spuštění instalačního programu je potřeba mít nainstalován MS Internet Explorer
verze alespoň 4.0. Pokud nebude nalezen, bude Vám nabídnuto spuštění jeho instalace
z instalačního CD UMS. Týká se i klientů.
- MS SQL server 2000 - v něm si CallChange ukládá konfiguraci a archivuje informace
o hovorech. SQL server může být nainstalován lokálně nebo na jiném serveru
dostupném po síti. Nemáte-li jej, můžete v setupu zvolit instalaci MSDE.
- Pro inicializaci SQL databáze je zapotřebí nainstalované ADO (Active Data Objects) - pokud jej nemáte,
nainstalujte je z adresáře
\support\odbc\english
instalačního CD. Spusťte zde
programy MDAC_2.8.EXE a Jet40Sp3_Comp.exe. Pokud to neuděláte, setup zjistí neexistenci
ADO knihoven a spustí jejich instalaci. Tato operace může vyžadovat restart serveru.
- Internet Information Server - je vyžadován pro instalaci webovské administrační aplikace.
Musí být nainstalován lokálně.
- Ovladače pro komunikaci s ústřednou - některé typy připojení mohou vyžadovat instalaci dalšího
SW, který získáte u dodavatele vaší ústředny. Jedná se o tato připojení:
- TAPI - potřebujete TAPI ovladače pro vaši ústřednu (týká se klienta; může se týkat i serveru, pokud se monitorují linky
na serveru, což některé TAPI providery umožňují)
- XAPI - musí být instalován XAPI server
- MD110 - vyžaduje Application Link
- Ericsson BussinesPhone - vyžaduje Bussiness Link
- Siemens HiPath (HiComm) 4xxx - potřebujete Siemens CAP
Při instalaci těchto ovladačů se řiďte návodem od dodavatele SW.
- Windows Scripting Host - CallChange server vyžaduje WSH verze 5.6. Pokud je to nutné,
setup provede upgrade WSH.
zpět na začátek
Poznámky k jednotlivým konfiguracím
CallChange lze instalovat v různých konfiguracích. Pročtěte si všechny informace, které se vás týkají.
Operační systém
CallChange server i klienty je možno instalovat na operační systémy Windows NT 4.0, 2000, 2003 a XP.
Doporučuje se opatchovat OS aktuálním service packem.
Starší systémy (Windows NT 3.x, Windows 9x/Me) nejsou podporovány a nelze na nich instalaci spustit.
Klientský e-mail software u MS Exchange Serveru
Klientská část CallChange (standard komponenta) spolupracuje s klienty MS Exchange. Jsou podporováni
klienti Outlook 2000 a vyšší, Exchange klient 4.0/5.0 s CallChange nefunguje.
Je možné, že funguje i Outlook 97, 98, tyto verze však nebyly testovány.
Instalační disk - síťová instalace
Instalace CallChange může být spuštěna z lokálního disku (CD-ROM), nebo z namapovaného síťového disku --
disk musí mít přiřazené písmeno. Instalace z adresáře uvedeného UNC cestou (například ze sdílené mechaniky
CD-ROM otevřené přes "Okolní počítače / Místa v síti") není možná.
Hardware
Minimální konfigurace (jen pro běh samotné CallChange):
- Procesor: Pentium 100 MHz
- Paměť: 64MB RAM
- Prostor na disku: 20 MB + 20 MB pro databázi
Důležité je především množství dostupné paměti RAM. Obecně lze říci, že pokud je CallChange instalován
na server, kde běží jiné aplikace (Exchange, SQL...), pak je třeba přidat alespoň 32MB RAM.
Doporučujeme nejméně Pentium II (Celeron) 300 MHz a 128 MB RAM, či výkonnější počítač.
zpět na začátek