CallChange novinky Obsah dokumentace Uživatelská dokumentace Administrátorská dokumentace Vývojářská dokumentace Technická podpora Hledání on-line

Popis skriptovacího jazyka CallChange

Zde je popsán jazyk pro psaní skriptů pro Callchange Callcenter. Skript se vytváří pomocí web aplikace.

Každý krok zpracování je popsán několika textovými řádky. Řádky jsou uvozeny číslem kroku a klíčovým slovem. Čísla kroků začínají 1000 a jsou vzestupně číslovány po jedné. Pokud je řádek uvozen znakem #, je přeskočen. Pro každý krok může existovat jeden časový filtr a musí existovat jedna akce; ta může mít více parametrů.

Ukázka skriptu:
1000 OPER 1
1000 MAXT 5
1001 OPER 10
1001 MAXT 5
1002 VXPL Spk_NemateZadnouZpravu.wav
1003 HNGP
1003 RESP 1 OK ahoj ahoj

Seznam dostupných příkazů

Část příkazu v hranatých závorkách [] je nepovinná.

Akce - test blacklistu/whitelistu

Pokud číslo volajícího je/není na zvoleném seznamu, skoč na label XXX.
#### LIST <typ> <jméno listu>
#### ACTN <akce> [parametry]

 
typ YES - číslo je v seznamu, NO - číslo není v seznamu
jméno listu Jméno listu, ve kterém se hledá
ACTN akce [parametry] Co se provede, když číslo je/není v seznamu:
GOTO label - skočí na zadaný label
Příklad:
   LIST YES vip
   ACTN GOTO tudy
Je-li číslo nalezeno v seznamu vip, bude přeskočeno na label "tudy".

zpět na začátek


Akce - hledej operátora a přepoj na něj (pokud existuje)

Po maximálně zadaný čas hledá volného operátora ze skupiny X.
#### OPER <seznam jmen skupin operátorů oddělených mezerou>
[#### MAXT <maxt>]
[#### KNLG <ID znalosti>:<znalost %> <ID znalosti>:<znalost %> ...]

 
OPER seznam skupin operátorů Zadává se jejich ID, odděluje se mezerami
MAXT maxt Maximální délka tohoto kroku, v sekundách. Pokud do zadaného času není nalezen vhodný operátor, pokračuje se dalším krokem.
KNLG Vybraný operátor musí mít zadanou znalost.
KNLG ID znalosti ID vyžadované znalosti.
KNLG znalost % Minimální procentuální úroveň znalostí 1-100.

zpět na začátek


Akce - zavěšení

Zavěsí a zapíše výsledek hovoru.
#### HNGP
[#### RESP <rc> <rc2> <desc>]

 
RESP Udává, jak se má hovor zapsat do databáze - zda jako úspěšně či neúspěšně odbavený. Pokud se nebude vyskytovat, hovor bude ukončen jako neodbavený - není operátor / není ve správném čase (vybere dle toho, zda nějaký časový filter u OPER platil či ne). Hodnoty rc, rc2 a desc odpovídají popisu v datovém modelu hovoru.

zpět na začátek


Akce - přehraj WAV a zavěš/nezavěšuj

Přehraje WAV a buď zavěsí, nebo ne.
#### VXPL <jméno WAVu>
[#### RESP <rc> <rc2> <desc>]

 
RESP Pokud existuje klausule RESP, hovor bude ukončen. Udává, jak se má hovor zapsat do databáze - zda jako úspěšně či neúspěšně odbavený. Pokud se nebude vyskytovat, hovor bude ukončen jako neodbavený - není operátor / není ve správném čase (vybere dle toho, zda nějaký časový filter u OPER platil či ne). Hodnoty rc, rc2 a desc odpovídají popisu v datovém modelu hovoru.

zpět na začátek


Akce - spusť VX aplikaci a po jejím skončení zavěš/nezavěšuj

Spustí VX aplikaci. VX aplikace má přístup k proměnným daného hovoru a může je i nastavovat. Parametry dostane aplikace ve VBS proměnné.
#### VXAP <jméno aplikace> <parametry>
[#### RESP <rc> <rc2> <desc>]

 
RESP Pokud existuje klausule RESP, hovor bude ukončen. Udává, jak se má hovor zapsat do databáze - zda jako úspěšně či neúspěšně odbavený. VX aplikace má právo toto říct také - a má vyšší prioritu. Pokud se nebude vyskytovat a VX aplikace neurčí sama jinak, hovor bude ukončen jako neodbavený - není operátor / není ve správném čase (vybere dle toho, zda nějaký časový filter u OPER platil či ne). Hodnoty rc, rc2 a desc odpovídají popisu v datovém modelu hovoru.

zpět na začátek


Akce - přesměruj hovor

Přesměruje hovor na zadané telefonní číslo.
#### TRAN <param1> <param2>
[#### RESP <rc> <rc2> <desc>]

 
param1 udává typ druhého parametru; VAL - druhý parametr je číslo (konstanta)
VAR - druhý parametr je proměnná
param2 číslo linky - buďto číselná konstanta nebo proměnná obsahující číslo
RESP Pokud existuje klausule RESP, hovor bude ukončen. Udává, jak se má hovor zapsat do databáze - zda jako úspěšně či neúspěšně odbavený. Hodnoty rc, rc2 a desc odpovídají popisu v datovém modelu hovoru.

zpět na začátek


Podmíněný skok dle proměnné

Pokud proměnná má/nemá nějaký obsah, skočí na zadaný label.
#### IFVA <proměnná> <operátor> <hodnota>
#### ACTN <akce> [parametry]

Mezi proměnnou, operátorem a hodnotou je jedna mezera! Proměnná = nastavená hodnota u CallCenter hovoru (může být zatím nastavena jen z VX aplikace).
Operátor může být "=" nebo "<>". Pokud proměnná neexistuje, pak "=" není splněno, zatímco "<>" je splněno bez ohledu na to, co je za tím.
Jediná povolená akce je GOTO label - skočí na zadaný label.

zpět na začátek


Podmíněný skok dle časového filtru

Pokud je splněn časový filtr, skočí na zadaný label.
#### IFTM <filtr>
#### ACTN <akce> [parametry]

Časové filtry (<filtr>) mohou být následující:

Denní doba (WORK/FREE) je definovaná kalendářem.
Jediná povolená akce je GOTO label - skočí na zadaný label.

zpět na začátek


Návěští pro skok

#### LBEL jméno

Router používá pro skok. Pokud je aktuálním krokem LBEL, router okamžitě pokračuje dalším krokem.

zpět na začátek