CallChange novinky Obsah dokumentace Uživatelská dokumentace Administrátorská dokumentace Vývojářská dokumentace Technická podpora Hledání on-line

Popis položek dat/komunikace

Tento dokument popisuje datové položky hovoru a komunikaci komponent Callchange CallCenter edition.

Obsah:


Hovor (memory store i databáze)

Tato tabulka popisuje jednotlivé properties, které může obsahovat záznam k hovoru.

Tato tabulka je autoritativním zdrojem informací a nahrazuje tabulku "Položky tabulek datového úložiště" – "c - Tabulka stavu hovorů" v dokumentu cx2.chm.

Jméno Popis CC F R A
ID Call ID hovoru       X
CC Typ hovoru: pokud neexistuje = fyzický hovor, 0 = fyzický hovor, 1 = routerový hovor X X X  
LINE jméno linky, na které hovor probíhá   X X X
STATE stav volání

pro fyzické hovory:
CS_CREATE_CALL – hovor byl založen
CS_IDLE – hovor skončil
CS_BLOCKED - hovor ukončen ostatními účastníky
CS_CONNECTED - hovor je spojen
CS_BUSY - volaná protistrana je obsazena
CS_NEWCALL - nové odchozí volání před volbou čísla
CS_DIALING - provedena volba čísla
CS_RINGBACK - vyzvánění na vzdálené straně
CS_OFFERING - příchozí nespojené volání
CS_ONHOLD - hovor je přidržen - není aktivní
CS_FAILED - nějaká chyba
CS_ERROR - nějaká chyba

pro routerové hovory:
CS_CREATE_CALL – hovor byl založen (tento stav je jen dočasný)
CS_QUEUED – hovor je ve frontě
CS_DIVERTED_VX – hovor přesměrován do IVR
CS_DIVERTED_OP – hovor přesměrován k operátorovi
CS_RINGBACK – hovor vyzvání u operátora
CS_CONNECTED – hovor je spojen
CS_CLERICLE – hovor byl předán klientské aplikaci a teď je zavěšený, operátor ho ještě neuzavřel (je v clericle time)
CS_IDLE – hovor skončil

       
DIRECTION směr volání:
IN - příchozí volání
OUT - odchozí volání
       
REM_NUM Poslední telefonní číslo protistrany   X   X
TIM_ACT Čas poslední aktualizace záznamu   X X  
TIM_CN Čas navázání spojení (kdy byl hovor zvednut operátorem). Tato položka nemusí být vyplněna, pokud hovor nebyl spojen k operátorovi! X   X X
TIM_NEW Čas, kdy hovor přišel do fronty (vstup hovoru do systému). X   X X
TIM_WAIT Délka čekání – mezi TIM_CN a TIM_OP, v sekundách X   X X
TIM_DCN Čas ukončení spojení     X X
TIM_OP Čas, kdy byl hovor přesměrován k operátorovi X   X X
CCCALL ID základního CallCenter hovoru. Používáno klientskou aplikací a VoiceChange. X X    
CCAPP Jméno klientské aplikace. Používáno klientskou aplikací L2 pro výběr správné aplikace L3. X X X  
CRSCRIPT Jméno skriptu, podle kterého je vybírán operátor; včetně verze. Používá router. X X    
CRSPOS Číslo kroku ve skriptu. Používá router. X X    
CRSEND Čas, kdy skončí aktuálně prováděný krok skriptu. Používá router. X X    
CRSNEXT Čas, kdy se má znovu zkusit aktuálně prováděná akce, pokud to má smysl. X X    
WAKEME Čas, kdy se má pokračovat ve zpracování daného kroku. X X    
QNAME ACD fronty, do které byl hovor přijat. X   X X
RC Výsledek zpracování hovoru:
0 = hovor nezpracován
1 = hovor zpracován
X   X X
RC2 Detailnější kód výsledku hovoru. Viz Možné koncové stavy hovoru (RC2) pro zpracovaný hovor (RC=1) a pro nezpracovaný hovor (RC=0) X   X X
DESC Detailní popis k ukončení hovoru. X   X X
LEN Délka hovoru od příchodu do fronty do zavěšení; sekundy. X     X
ISOUT Hovor je zrovna ve VX (1 = ano, 0 = ne) X X    
IGNOREHNGP 1 = nepřenášet hangup do routerového hovoru (je očekáván)
0 = pokud přijde hangup, ukončit i routerový hovor
X X    
WAITING 1 = čeká na přepojení k operátorovi
0 (nebo neexistuje) = nečeká na přepojení k operátorovi
X X    

zpět na začátek


Možné koncové stavy hovoru (RC2) pro zpracovaný hovor (RC=1)

Kód Popis
CONNECTED Hovor byl spojen operátorovi. Tento stav je nastaven automaticky; aplikace L3 jej může následně změnit podle potřeby
OK Doporučený stav, kterým L3 aplikace říká, že hovor v pořádku zpracovala.

Další cílové stavy definuje zákazník – např. podle toho, zda volající měl/neměl zájem o nabízenou službu atd.

zpět na začátek


Možné koncové stavy hovoru (RC2) pro nezpracovaný hovor (RC=0)

V následující tabulce jsou vyjmenovány stavy, které generuje CallChange. Zákaznická aplikace může definovat a používat libovolné další stavové kódy.
 
Kód Popis
ERR_SCRIPT Chyba v routovacím skriptu.
(Tato chyba by neměla nastávat, neboť routovací skript bude generován WWW aplikací)
ERR_ENDSCRIPT Konec routovacího skriptu aniž by bylo zjevné, co se má s hovorem stát
(Tato chyba by neměla nastávat, neboť routovací skript bude generován WWW aplikací)
NPROC Hovor nebyl zpracován / volající zavěsil, zatímco čekal ve frontě routeru
NANSW Hovor přepojen na operátora, nicméně nezvednut operátorem / volající zavěsil, než to operátor zvednul
ERR_NAPP Hovor byl přepojen na operátora, ale není zde aplikace, která by ho mohla obsloužit.
R_HANGUP Routerový skript dorazil na příkaz HANGUP a nebylo uvedeno, jaká se má nastavit hodnota k hovoru
R_BLACKLIST Číslo je na blacklistu
R_WHITELIST Číslo není na whitelistu

zpět na začátek


Předávání dat z Routeru do aplikace ve VX

Router přesměrovává hovor na některé z telefonních čísel, která se mapují na trunk VX. Telefonní číslo pro každý hovor zvyšuje až do maximálního čísla, pak začíná opět od začátku.

Informaci k hovoru ukládá router do memory store do tabulky "o". Klíčem je položka VXLINE, jejímž obsahem je volané telefonní číslo VX linky.

V položce DATA jsou uloženy následující properties:

Po uložení dat do tabulky teprve router provede operaci TRANSFER.
Po skončení hovoru (zavěšení) odešle VX zprávu:

zpět na začátek


Předávání dat z Routeru do klientské aplikace u operátora, předávání dat mezi jednotlivými operátory

Informaci k hovoru ukládá předávající aplikace do memory store do tabulky "o". Klíčem je položka CXLINE, jejímž obsahem je jméno CX linky operátora (např. cxhlpsrv:t:601).

V položce DATA jsou uloženy následující properties:

Teprve po uložení těchto informací provede předávající aplikace operaci TRANSFER.

zpět na začátek