V této kapitole je popsán jazyk pro psaní skriptů pro Call Change - Call centrum.
Každý krok zpracování je popsán několika textovými řádky. Řádky jsou uvozeny číslem kroku a klíčovým slovem. Čísla kroků začínají 1000 a jsou vzestupně číslovány po jedné. Pokud je řádek uvozen znakem #, je přeskočen. Pro každý krok může existovat jeden časový filtr a musí existovat jedna akce; ta může mít více parametrů.
Ukázka skriptu:
1000 OPER 1 1000 MAXT 5 1001 OPER 10 1001 MAXT 5 1002 VXPL Spk_NemateZadnouZpravu.wav 1003 HNGP 1003 RESP 1 OK ahoj ahoj |
Přehled dostupných příkazů:
Poznámka: Část příkazu v hranatých závorkách [] je nepovinná.
Akce - test blacklistu/whitelistu
Akce - hledej operátora a přepoj na něj
Podmíněný skok dle časového filtru
Pokud číslo volajícího je/není na zvoleném seznamu, skoč na label XXX
#### LIST <typ> <jméno listu>
#### ACTN <akce> [parametry]
typ |
YES - číslo je v seznamu, NO - číslo není v seznamu |
jméno listu |
Jméno listu, ve kterém se hledá |
ACTN akce [parametry] |
Co se provede, když číslo je/není v seznamu: |
Příklad:
LIST YES vip |
Je-li číslo nalezeno v seznamu vip, bude přeskočeno na label "tudy".
Po maximálně zadaný čas hledá volného operátora ze skupiny X
#### OPER <seznam jmen skupin operátorů oddělených mezerou>
[#### MAXT <maxt>]
[#### KNLG <ID znalosti>:<znalost %> <ID znalosti>:<znalost %> ...]
OPER seznam skupin operátorů |
Zadává se jejich ID, odděluje se mezerami |
MAXT maxt |
Maximální délka tohoto kroku, v sekundách. Pokud do zadaného času není nalezen vhodný operátor, pokračuje se dalším krokem. |
KNLG |
Vybraný operátor musí mít zadanou znalost. |
KNLG ID znalosti |
ID vyžadované znalosti. |
KNLG znalost % |
Minimální procentuální úroveň znalostí 1-100. |
Zavěsí a zapíše výsledek hovoru.
#### HNGP
[#### RESP <rc> <rc2> <desc>]
RESP |
Udává, jak se má hovor zapsat do databáze - zda jako úspěšně či neúspěšně odbavený. Pokud se nebude vyskytovat, hovor bude ukončen jako neodbavený - není operátor / není ve správném čase (vybere dle toho, zda nějaký časový filter u OPER platil či ne). Hodnoty rc, rc2 a desc odpovídají popisu v datovém modelu hovoru. |
Přehraje WAV a buď zavěsí, nebo ne.
#### VXPL <jméno WAVu>
[#### RESP <rc> <rc2> <desc>]
RESP |
Pokud existuje klausule RESP, hovor bude ukončen. Udává, jak se má hovor zapsat do databáze - zda jako úspěšně či neúspěšně odbavený. Pokud se nebude vyskytovat, hovor bude ukončen jako neodbavený - není operátor / není ve správném čase (vybere dle toho, zda nějaký časový filter u OPER platil či ne). Hodnoty rc, rc2 a desc odpovídají popisu v datovém modelu hovoru. |
Spustí VX aplikaci. VX aplikace má přístup k proměnným daného hovoru a může je i nastavovat. Parametry dostane aplikace ve VBS proměnné.
#### VXAP <jméno aplikace> <parametry>
[#### RESP <rc> <rc2> <desc>]
RESP |
Pokud existuje klausule RESP, hovor bude ukončen. Udává, jak se má hovor zapsat do databáze - zda jako úspěšně či neúspěšně odbavený. VX aplikace má právo toto říct také - a má vyšší prioritu. Pokud se nebude vyskytovat a VX aplikace neurčí sama jinak, hovor bude ukončen jako neodbavený - není operátor / není ve správném čase (vybere dle toho, zda nějaký časový filter u OPER platil či ne). Hodnoty rc, rc2 a desc odpovídají popisu v datovém modelu hovoru. |
Přesměruje hovor na zadané telefonní číslo.
#### TRAN <param1> <param2>
[#### RESP <rc> <rc2> <desc>]
param1 |
udává typ druhého parametru; VAL - druhý parametr je číslo (konstanta) |
param2 |
číslo linky - buďto číselná konstanta nebo proměnná obsahující číslo |
RESP |
Pokud existuje klausule RESP, hovor bude ukončen. Udává, jak se má hovor zapsat do databáze - zda jako úspěšně či neúspěšně odbavený. Hodnoty rc, rc2 a desc odpovídají popisu v datovém modelu hovoru. |
Pokud proměnná má/nemá nějaký obsah, skočí na zadaný label.
#### IFVA <proměnná> <operátor> <hodnota>
#### ACTN <akce> [parametry]
Mezi proměnnou, operátorem a hodnotou je jedna mezera! Proměnná = nastavená hodnota u CallCenter hovoru (může být zatím nastavena jen z VX aplikace).
Operátor může být "=" nebo "<>". Pokud proměnná neexistuje, pak "=" není splněno, zatímco "<>" je splněno bez ohledu na to, co je za tím.
Jediná povolená akce je GOTO label - skočí na zadaný label.
Pokud je splněn časový filtr, skočí na zadaný label.
#### IFTM <filtr>
#### ACTN <akce> [parametry]
Časové filtry (<filtr>) mohou být následující:
•WORK <kalendář> - pracovní doba dle kalendáře daného jména
•FREE <kalendář> - mimopracovní čas dle kalendáře daného jména
Denní doba (WORK/FREE) je definovaná kalendářem.
Jediná povolená akce je GOTO label - skočí na zadaný label.
#### LBEL jméno
Router používá pro skok. Pokud je aktuálním krokem LBEL, router okamžitě pokračuje dalším krokem.