Navigace:  »No topics above this level«

Popis skriptovacího jazyka CallChange
Domů

V této kapitole je popsán jazyk pro psaní skriptů pro Call Change - Call centrum.

Každý krok zpracování je popsán několika textovými řádky. Řádky jsou uvozeny číslem kroku a klíčovým slovem. Čísla kroků začínají 1000 a jsou vzestupně číslovány po jedné. Pokud je řádek uvozen znakem #, je přeskočen. Pro každý krok může existovat jeden časový filtr a musí existovat jedna akce; ta může mít více parametrů.

priklad_24Ukázka skriptu:

1000 OPER 1

1000 MAXT 5

1001 OPER 10

1001 MAXT 5

1002 VXPL Spk_NemateZadnouZpravu.wav

1003 HNGP

1003 RESP 1 OK ahoj ahoj

Přehled dostupných příkazů:

poznamka_24Poznámka: Část příkazu v hranatých závorkách [] je nepovinná.

 


listAkce - test blacklistu/whitelistu

listAkce - hledej operátora a přepoj na něj

listAkce - zavěšení

listAkce - přehraj WAV

listAkce - spusť VX aplikaci

listAkce - přesměruj hovor

listPodmíněný skok dle proměnné

listPodmíněný skok dle časového filtru

listNávěští pro skok


 

Akce - test blacklistu/whitelistu

Pokud číslo volajícího je/není na zvoleném seznamu, skoč na label XXX

#### LIST <typ> <jméno listu>

#### ACTN <akce> [parametry]

typ

YES - číslo je v seznamu, NO - číslo není v seznamu

jméno listu

Jméno listu, ve kterém se hledá

ACTN akce [parametry]

Co se provede, když číslo je/není v seznamu:
GOTO label - skočí na zadaný label

priklad_24Příklad:

LIST YES vip
ACTN GOTO tudy

Je-li číslo nalezeno v seznamu vip, bude přeskočeno na label "tudy".

Akce - hledej operátora a přepoj na něj (pokud existuje)

Po maximálně zadaný čas hledá volného operátora ze skupiny X

 

#### OPER <seznam jmen skupin operátorů oddělených mezerou>

[#### MAXT <maxt>]

[#### KNLG <ID znalosti>:<znalost %> <ID znalosti>:<znalost %> ...]

 

OPER seznam skupin operátorů

Zadává se jejich ID, odděluje se mezerami

MAXT maxt

Maximální délka tohoto kroku, v sekundách. Pokud do zadaného času není nalezen vhodný operátor, pokračuje se dalším krokem.

KNLG

Vybraný operátor musí mít zadanou znalost.

KNLG ID znalosti

ID vyžadované znalosti.

KNLG znalost %

Minimální procentuální úroveň znalostí 1-100.

Akce - zavěšení

Zavěsí a zapíše výsledek hovoru.

 

#### HNGP

[#### RESP <rc> <rc2> <desc>]

 

RESP

Udává, jak se má hovor zapsat do databáze - zda jako úspěšně či neúspěšně odbavený. Pokud se nebude vyskytovat, hovor bude ukončen jako neodbavený - není operátor / není ve správném čase (vybere dle toho, zda nějaký časový filter u OPER platil či ne). Hodnoty rc, rc2 a desc odpovídají popisu v datovém modelu hovoru.

Akce - přehraj WAV a zavěš/nezavěšuj

Přehraje WAV a buď zavěsí, nebo ne.

 

#### VXPL <jméno WAVu>

[#### RESP <rc> <rc2> <desc>]

 

RESP

Pokud existuje klausule RESP, hovor bude ukončen. Udává, jak se má hovor zapsat do databáze - zda jako úspěšně či neúspěšně odbavený. Pokud se nebude vyskytovat, hovor bude ukončen jako neodbavený - není operátor / není ve správném čase (vybere dle toho, zda nějaký časový filter u OPER platil či ne). Hodnoty rc, rc2 a desc odpovídají popisu v datovém modelu hovoru.

Akce - spusť VX aplikaci a po jejím skončení zavěš/nezavěšuj

Spustí VX aplikaci. VX aplikace má přístup k proměnným daného hovoru a může je i nastavovat. Parametry dostane aplikace ve VBS proměnné.

 

#### VXAP <jméno aplikace> <parametry>

[#### RESP <rc> <rc2> <desc>]

 

RESP

Pokud existuje klausule RESP, hovor bude ukončen. Udává, jak se má hovor zapsat do databáze - zda jako úspěšně či neúspěšně odbavený. VX aplikace má právo toto říct také - a má vyšší prioritu. Pokud se nebude vyskytovat a VX aplikace neurčí sama jinak, hovor bude ukončen jako neodbavený - není operátor / není ve správném čase (vybere dle toho, zda nějaký časový filter u OPER platil či ne). Hodnoty rc, rc2 a desc odpovídají popisu v datovém modelu hovoru.

Akce - přesměruj hovor

Přesměruje hovor na zadané telefonní číslo.

 

#### TRAN <param1> <param2>

[#### RESP <rc> <rc2> <desc>]

 

param1

udává typ druhého parametru; VAL - druhý parametr je číslo (konstanta)
VAR - druhý parametr je proměnná

param2

číslo linky - buďto číselná konstanta nebo proměnná obsahující číslo

RESP

Pokud existuje klausule RESP, hovor bude ukončen. Udává, jak se má hovor zapsat do databáze - zda jako úspěšně či neúspěšně odbavený. Hodnoty rc, rc2 a desc odpovídají popisu v datovém modelu hovoru.

Podmíněný skok dle proměnné

Pokud proměnná má/nemá nějaký obsah, skočí na zadaný label.

 

#### IFVA <proměnná> <operátor> <hodnota>

#### ACTN <akce> [parametry]

Mezi proměnnou, operátorem a hodnotou je jedna mezera! Proměnná = nastavená hodnota u CallCenter hovoru (může být zatím nastavena jen z VX aplikace).

Operátor může být "=" nebo "<>". Pokud proměnná neexistuje, pak "=" není splněno, zatímco "<>" je splněno bez ohledu na to, co je za tím.

Jediná povolená akce je GOTO label - skočí na zadaný label.

Podmíněný skok dle časového filtru

Pokud je splněn časový filtr, skočí na zadaný label.

 

#### IFTM <filtr>

#### ACTN <akce> [parametry]

 

Časové filtry (<filtr>) mohou být následující:

WORK <kalendář> - pracovní doba dle kalendáře daného jména

FREE <kalendář> - mimopracovní čas dle kalendáře daného jména

Denní doba (WORK/FREE) je definovaná kalendářem.

Jediná povolená akce je GOTO label - skočí na zadaný label.

Návěští pro skok

#### LBEL jméno

 

Router používá pro skok. Pokud je aktuálním krokem LBEL, router okamžitě pokračuje dalším krokem.