Navigace:  MobilChange™ - Dokumentace > Instalace MobilChange™ > Úvod > Charakteristika a popis produktu DATASYS UMS > Serverové části > Datové zprávy > MobilChange DataSMS >

FCM

Předchozí stránkaDomůDalší stránka

Aplikace MobilChange pomocí služby DataSMS může předávat zprávy na klienty Android a iOS přes službu Google Firbase Cloud Messaging.

Pro správnou funkčnost je zapotřebí na koncovém zařízení nainstalovaného klienta Datasy DataSMS.

 

odchozí zprávy z MX se zasílají skrze FCM

příchozí zprávy do MX a doručenky se zasílají skrze MxService webovou službu

 

 

registrace se provádí takto:

1.Android/iOS klient zašle požadavek na registraci skrze metodu create služby událostí (viz výše)

2.MxService si žádost uloží do interní databáze

3.ovladač DataSMS linky si periodickým voláním metody list služby událostí stáhne žádost o registraci

4.ovladač DataSMS linky staženou žádost zpracuje, tj. vygeneruje pro nový kontakt záznam v UMS databázi (pokud již existuje, odstraní z něj aktuální telefonní číslo) a klientovi zašle přes datový kanál zprávu se žádostí o zaslání registrační SMS se zaslaným registračním číslem (dataId)

5.uživatel z mobilního zařízení odešle registrační SMS ve tvaru "DATASMS <registrační číslo>"

6.DataSMS registrační skript na MX serveru tuto registrační SMS zpracuje: podle registračního čísla najde kontakt (s ID uživatele pro daný datový kanál) a uloží k němu telefonní číslo, ze kterého registrační SMS došla; následně uživateli zašle zprávu o úspěšné registraci do DataSMS služby

 

přeregistrace se provádí takto:

1.pokud se v UMS databázi nalezne kontakt se starým ID (FCM tokenem), přepíše se u tohoto záznamu novým ID a klientovi se odešle zpráva messageId=RE-REGISTERED

2.pokud se přeregistrace nepodaří, postupuje se jako v případě standartní registrace