Spolupráce CallChange a VoiceChange - CxVxDriver
|
Pokud provozujete CallChange (CX) a VoiceChange (VX) společně, lze nastavit konfiguraci tak, aby VoiceChange předávala CallChange
informace o hovorech. Jedná se tedy o obdobu TAPI nebo CSTA připojení, avšak ovládání linek je možné jen omezeně (zavěšení
a přepojení hovoru). To umožňuje provozovat Call Resolution, avšak na lince nelze vytáčet hovory. Rovněž nelze monitorovat jiné
linky než na které je připojena VoiceChange.
Postup instalace
Konfigurace CxVxDriveru
- Nainstalujte service UMS.LineDrv.CxVxDriver příkazem CxVxDriver.exe /Service (odinstalovat lze pomocí CxVxDriver.exe /UnRegServer).
Driver se nachází v adresáři
Voicechange\bin\CxVxDriver
.
- Nastavte konfiguraci v registry klíči
HKLM\Software\Datasys\UMS\Drivers\CxVxDriver
:
Hodnota |
Příklad nastavení |
Popis |
LogFileName |
C:\cxlogs\cxvxdrv.log |
Jméno souboru logu s debug informacemi, může obsahovat tagy %d (datum) a %t (čas). Pokud
položka není uvedena, log soubor se nevytváří. |
Lines\<line_id> |
|
Obsahuje konfiguraci linky s identifikátorem <line_id>. Identifikátor může být např. 0, line0, L0 atd. |
Lines\<line_id>\DriverProgId |
Vxbkrt.vxcapiDrv |
ProgId VX ovladače linky (tj. to, co je uloženo v souboru lineX.ini v položce $Driver.ProgId). |
Lines\<line_id>\InitLineParams |
Line=0|Channel=0|fax_line=0| tmpdir=D:\VoiceChange\lines\line0\| Init=1|fax_loc_id=| silence_sensitive=1| silence_period=10000 |
Inicializační parametry linky (tj. to, co je uloženo v souboru lineX.ini v položce $Driver.Init). |
Takto zkonfigurujte všechny VoiceChange linky, které chcete monitorovat v CallChange. Každá taková linka přirozeně musí mít svoje vlastní
line_id (je vhodné používat stejné pojmenování pro VX i CX, tj. VX linka 0 bude odpovídat lince Lines\0 CxVxDriveru).
Konfigurace VX
VX se nakonfiguruje v souboru lineX.ini tak, aby používala CxVxDriver. CxVxDriver pak interně používá skutečné ovladače VX linek.
Položka |
Hodnota |
Popis |
$Driver.ProgID |
CxVxDriver.Driver |
linka bude používat CxVxDriver |
$Driver.Init |
LINE=<line_id> |
<line_id> je identifikátor linky. Pod stejným identifikátorem musí být nakonfigurována linka CxVxDriveru v registry
klíči Lines. Doporučené hodnoty jsou 0, 1, ... |
Nyní spusťte VoiceChange - musí normálně fungovat.
Konfigurace CX
- V registry klíči
HKLM\Software\Datasys\CallChange\Monitor
nastavte položku LineProgId=CxVxDriver.Driver
a restartujte task "CX line monitor" v umsTaskCfg. Nyní CX umožní sledovat pouze
linky dostupné CxVxDriveru, žádné jiné !!
- Pomocí konfigurační webové aplikace přidejte linky CxVxDriveru:
- Jméno - zadejte ve tvaru CXserver:V:line_id, kde CXserver = jméno CX serveru, line_id = identifikátor linky CxVxDriveru
jak je zadán v registry klíči Lines, tj. např. CXSRV:V:0, ZL02:V:line0 apod.
- Číslo - fyzické číslo linky
- Popis - libovolný popis linky
- Povoleno - zatrhněte, aby byla linka aktivní
- Nastavte práva k linkám podle vašich potřeb (Monitorovat/Ovládat).
Nyní restartujte CallChange klienty, aby se nové linky objevily v seznamu dostupných linek a bylo možno je používat.
Nefunguje to?
V případě problémů s CxVxDriverem buď zapněte logování driveru (viz nastavení v registry) a restartujte jej, nebo jej spusťte
z command promptu v debug módu pomocí CxVxDriver.exe /Debug. Driver bude logovat nebo vypisovat informace o své činnosti,
které pomohou najít příčinu problémů.
zpět na začátek