CallChange novinky Obsah dokumentace Uživatelská dokumentace Administrátorská dokumentace Vývojářská dokumentace Technická podpora Hledání on-line

Struktura databáze

V tomto dokumentu je popsána struktura SQL databáze, kterou využívá systém Callchange. Používá se pro ukládání dat s delší trvanlivostí, zatímco dynamická data se drží v paměti. Databáze obsahuje tyto tabulky:


Tabulka CC_LINES - seznam linek

ID varchar (16) Identifikační číslo řádku
LINE_NAME varchar (150) Jméno standu
LINE_NUMBER varchar (50) Telefonní číslo
DESCRIPTION varchar (254) Popis linky
ENABLED varchar (1) Zapnuto monitorování
LINE_TYPE varchar (5) Typ linky
DIAL_AFTER_INITIATE varchar (1) 0/1 = před vytáčením na této lince ne/zobrazit dialog, aby uživatel zvedl sluchátko
LICENCED varchar (1) počítá se linka do počtu licencí?

zpět na začátek


Tabulka CC_LINE_RIGHTS - přístupová práva k linkám

IDENT varchar (100) Identifikace uživatele ve tvaru M:machine_name (M:name), nebo U:user_name (NT uživatel: U:domain\user). Možno používat % jako wildcard.
LINE_NAME varchar (100) Jméno standu. Možno používat % jako wildcard.
LINE_RIGHT varchar (20) Práva: m (monitorovat), o (operovat), nebo mo pro obojí.

zpět na začátek


Tabulka CC_CONFIG - globální konfigurace

V této tabulce je uložena globální konfigurace. Pro reálný provoz jsou potřeba jen položky ITEM a VAL; ostatní jsou zde pouze pro informaci a pro potřebu konfigurační aplikace.
ITEM varchar (100) Jméno konfigurační položky.
VAL varchar (512) Hodnota položky.
DESCRIPTION varchar(256) Popis položky / nápověda.
GROUP_ID varchar(150) Jméno skupiny, do které je položka zařazena
ORDER_ID varchar(150) Pořadí ve skupině.
V_TYPE varchar(10) Typ obsahu položky.
V_RANGE varchar(254) Povolený rozsah obsahu položky.
VISIBLE varchar(1) "1" = viditelná v administrační aplikaci, "0" = neviditelná.

Položka V_TYPE definuje, jaký typ dat smí na daném místě být; V_RANGE definuje povolený rozsah / platné hodnoty.

V_TYPE V_RANGE Popis
TEXT   Textová položka libovolné délky, i prázdná
TEXT N|M (např. 1|10) Textová položka se zadanou minimální a maximální délkou (tj. požadavek na neprázdný text se dá zadat jako 1|512)
CRYPT_TEXT   Textová kryptovaná položka, např. pro uložení hesla
INT   Celé číslo libovolné velikosti, neprázdné, kladné i záporné
INT N|M (např. -5|15) Celé číslo v daném rozsahu (včetně)
COMBO text1=val1|text2=val2 |text3=val3|...(např. Ne=0|Ano=1) Combobox, který nabídne jednotlivé položky z V_RANGE (před rovnítkem) a do DB se uloží odpovídající hodnota (za rovnítkem)
HEADING   Zobrazí se text z DESCRIPTION jako nadpis (velká písmena). Na VAL a V_RANGE se nebere ohled.
LABEL   Zobrazí se text z DESCRIPTION jako text (normální písmena). Na VAL a V_RANGE se nebere ohled.

zpět na začátek


Tabulka CC_CALLS - archiv ukončených hovorů

ID varchar (16) ID hovoru (je klíčem do CC_OBJ_ATR a do CC_EVENTS)
LINE varchar (50) Linka, na které hovor probíhal. Viz Hovor (memory store i databáze)
CONNECTED varchar (1) Byl hovor spojen s operátorem?
DIRECTION varchar (3) Směr hovoru.
REMNUM varchar (20) Číslo protistrany.
TIM_NEW varchar (17) Čas příchodu / vytvoření.
TIM_CN varchar (17) Čas spojení s operátorem.
TIM_DCN varchar (17) Čas zavěšení.
TIM_ACT varchar (17) Čas poslední aktualizace záznamu.
RC varchar(5) Výsledek hovoru (0 = neúspěch, 1 = úspěch).
RC2 varchar(50) Kód konce hovoru.
STATE varchar (20)  
LEN varchar (6) Doba trvání hovoru.
CCCALL varchar(30) Číslo callcentrového hovoru, ke kterému se záznam vztahuje.
CC varchar(5) Jedná se o Callcenter hovor (1) nebo fyzický (0)
AGENT_ID varchar(16) ID agenta, kterým byl hovor zpracován.
CALL_GROUP_ID varchar(16)  
CC_SCRIPT_NAME varchar(30)  
GROUP_ID numeric(18, 0)  

zpět na začátek


Tabulka CC_EVENTS - zprávy k ukončeným hovorům

ID varchar (16) ID záznamu
OBJ_ID varchar (16) ID objektu (hovoru), ke kterému se záznam vztahuje.
EV_TIME varchar (17) Timestamp.
EV_TYPE varchar (16) Typ zprávy.
EV_VAL varchar (20) Obsah zprávy.
EV_DESCR ntext(16) Popis zprávy.

zpět na začátek


Tabulka CC_OBJ_ATR - další vlastnosti k ukončeným hovorům

OBJ_ID varchar (16) ID objektu (hovoru), ke kterému se záznam vztahuje.
ATR_NAME varchar (50) Jméno atributu.
ATR_VALUE varchar (50) Hodnota atributu.

zpět na začátek


Tabulka CC_AGENTS - seznam agentů

Jen v CallCenter edition.
ID numeric (18,0) ID záznamu.
IDENT varchar (50) Logon name.
DESCRIPTION varchar (254) Popis - používá se u skupin.
DISPLAYNAME varchar (50) Zobrazované jméno.
EMAIL varchar (50) E-mail adresa.
PWD varchar (50) Heslo. Zatím nezakódované.
LASTLOGON varchar (17) Datum/čas posledního přihlášení.
LOGGED varchar (1) Je aktuálně přihlášen "y"/"n".
ISAGENT varchar (1) Může se přihlásit jako agent? "y"/"n".
ISSUPERAGENT varchar (1) Pokud je agent - smí si měnit přiřazení do skupin? "y"/"n".
ISAGENTADMIN varchar (1) Je správce agentů - může se dívat na vytížení a přiřazovat agenty? "y"/"n".
ISCCADMIN varchar (1) CallCenter admin - právo měnit konfiguraci atd. "y"/"n".
ISSTATS varchar (1) Právo prohlížet si statistiky. "y"/"n".
LAST_CALL_END varchar (17) čas ukončení posledního hovoru
SESS_ID varchar (16) _

zpět na začátek


Tabulka CC_KNOWLEGDE - typy dostupných znalostí

Jen v CallCenter edition.
ID varchar (16) ID záznamu.
NAME varchar (24) Jméno znalosti.
DESCRIPTION varchar (254) Popis.

zpět na začátek


Tabulka CC_KNLG_ASSIGN - přiřazení znalostí a operátorů

Jen v CallCenter edition.
KNOWLEDGE_ID varchar (16) ID znalosti.
AGENT_ID numeric (18,0) ID agenta.
KNLEVEL int Úroveň znalosti 0-100; 0 = nic, 100 = maximum.

zpět na začátek


Tabulka CC_BLACKLIST - blacklisty a whitelisty

Enterprise a CallCenter edition.
ID numeric (18,0) ID záznamu.
LNAME varchar (16) Jméno blacklistu. Defaultně jen "BLACK" a "WHITE".
PHNUMBER varchar (30) Normalizované telefonní číslo.
TMS_INSERT varchar (17) Timestamp zápisu.
TMS_EXPIRY varchar (17) Timestamp expirace; pokud nemá expirovat, dejte 9.9.9999 00:00.
AGENT_ID varchar (16) ID agenta, který zapsal záznam.
DESCRIPTION varchar (60) Poznámka - např. důvod zařazení.

zpět na začátek


Tabulka CC_ACD_QUEUE - vstupní linky callcentra

Jen v CallCenter edition.
ID bigint IDENTITY ID záznamu.
NAME varchar (30) Jméno vstupní fronty.
DESCRIPTION varchar (254) Popis.
STAND varchar (30) Jméno fyzické linky, kam jsou hovory směrovány.
SCRIPT varchar (30) Jméno obslužného skriptu.

zpět na začátek


Tabulka CC_ASSIGN - přiřazení operátorů k agentským skupinám

Jen v CallCenter edition.
ID numeric (18,0) ID záznamu.
AGENT_ID numeric (18,0) ID agenta.
GROUP_ID numeric (18,0) ID agentské skupiny.
CONNECTED varchar (1) 1 = agent je připojen do této skupiny, 0 = agent není připojen.

zpět na začátek


Tabulka CC_OPHISTORY - historie jednotlivých operátorů

Jen v CallCenter edition. Obsahuje historii operátora - čas, který strávil v práci, pauzy atd.
ID varchar (16) ID záznamu.
AGENT_ID varchar (16) ID agenta.
ACODE varchar (8) Kód akce: LOGON - Přihlášení operátora. Uzavírá se via LOGOFF.
SLEEP - operátor si dává pauzu. Uzavírá se via AWAKE.
ASUBCODE varchar (8) Detailnější popis akce. Vztahuje se zejména ke SLEEP - zde je důvod pauzy; definuje si je zákaznická aplikace.
TSM_START varchar (17) Timestamp začátku.
TSM_END varchar (17) Timestamp konce. Vyplňuje se při ukončení akce.
T_LENGTH numeric(18, 0) Délka akce v sekundách. Vyplňuje se při ukončení akce.
ISOPEN varchar (1) 1 = ještě neuzavřeno; 0 = uzavřeno.
WORK_LENGTH numeric(18, 0) Pouze u záznamu typu "LOGON" - celkový odpracovaný čas (tj. kdy agent nebyl ve stavu SLEEP). Vyplňuje se při ukončení akce.
SLEEP_LENGTH numeric(18, 0) Pouze u záznamu typu "LOGON" - celkový čas, kdy agent byl ve stavu SLEEP. Vyplňuje se při ukončení akce.

zpět na začátek


Tabulka CC_SCRIPTS - skripty pro jednotlivé ACD skupiny

Jen v CallCenter edition.
ID bigint ID záznamu.
NAME varchar (30) Jméno skriptu.
DESCRIPTION varchar (254) Popis skriptu.
VERSION int Verze skriptu. Vyšší = novější.
TMS_CHANGE varchar (17) Datum uložení.
NAME_CHANGE varchar (30) Jméno uživatele, který uložil tuto verzi.
CONTENT text(16) Obsah skriptu.

zpět na začátek


Tabulka CC_CHANGED - informace o změnách konfigurace

Jen v CallCenter edition. Tato tabulka obsahuje informaci o čase poslední změny některé z konfiguračních položek. Je používána serverem a routerem pro načtení aktuálních informací.
NAME varchar (16) Jméno měněné konfigurace. Definovaná jména: CONFIG - konfigurace CC
ACD - nastavení jednotlivých ACD
SCRIPTS - skripty
ASSIGN - přiřazení operátorů do operátorských skupin.
TMS varchar (17) Timestamp změny.

zpět na začátek


Tabulka CC_BL_APP - speciální aplikace pro blacklist

Obsažena ve všech verzích. Používána aplikací pro blacklist. Obsahuje konfiguraci operací, které mají být prováděny v závislosti na čísle volajícího a volaném čísle. Používá se pro konfiguraci více aplikací.
ID numeric(18,0) IDENTITY Identifikátor záznamu, autoinkrement
APP varchar(50) Jméno aplikace.
CALLED_LINE varchar(50) Číslo volané linky nebo rozsah čísel.
CHECK_TYPE varchar(16) Způsob, jak se mají kontrolovat čísla. Možné hodnoty:
  • CHECK_WHITE
  • CHECK_BLACK
CHECK_PARAM varchar(150) Parametry pro kontrolu čísel. Pro CHECK_WHITE a CHECK_BLACK obsahuje jméno seznamu (LNAME) z tabulky CC_BLACKLIST
OPERATION varchar(50) Typ operace, kterou je třeba provést:
  • DIVERT - přesměruje volání na číslo linky uvedené v OP_PARAM
  • HANGUP - zavěsí
OP_PARAM varchar(150) Parametrizace prováděné operace.

zpět na začátek


Tabulka CC_CALENDAR_NAMES - seznam kalendářů

Jen v CallCenter edition. Obsahuje seznam kalendářů.
ID int IDENTITY Identifikátor záznamu, autoinkrement
NAME varchar(20) Jméno kalendáře.
DESCRIPTION varchar(100) Popis.

zpět na začátek


Tabulka CC_CALENDAR_STD - standardní kalendář

Jen v CallCenter edition. Obsahuje standardní kalendář aplikace.
ID int IDENTITY Identifikátor záznamu, autoinkrement
ID_CAL int ID kalendáře, ke kterému se záznam vztahuje.
DAY_WEEK tinyint Den v týdnu 1-7, 1 = pondělí.
TIME_START char(4) Začátek pracovní doby ve tvaru hhmm.
TIME_END char(4) Konec pracovní doby ve tvaru hhmm.

zpět na začátek


Tabulka CC_CALENDAR_EXC - vyjímky z kalendáře

Jen v CallCenter edition. Obsahuje vyjímky ze standardního kalendáře aplikace - např. že 23.12. se pracuje jen do 12:00 a 24.12. je volný den.
ID int IDENTITY Identifikátor záznamu, autoinkrement
ID_CAL int ID kalendáře, ke kterému se záznam vztahuje.
YEARMONTHDAY char(8) Datum ve formátu YYYYMMDD.
DAYTYPE char(1) F = volno, W = pracovní čas.
TIME_START char(4) Čas začátku vyjímky ve tvaru hhmm.
TIME_END char(4) Čas konce vyjímky ve tvaru hhmm.

zpět na začátek


Tabulka CC_CFG_CLASS - záznamy pro "konfigurační třídy"

Konfigurační třída je v podstatě souhrn položek, či formulář k vyplnění. Příklad: agent.pause
CLASS varchar(150) jméno třídy
DESCRIPTION varchar(150) popis
ENABLE_ADD char(1) je povoleno zakládání nových instancí (UNIT) této třídy 0/1
ENABLE_DELETE char(1) je povoleno mazání instancí (UNIT) této třídy 0/1
ORDER_ID varchar(50) třídící pole této tabulky

zpět na začátek


Tabulka CC_CFG_UNITS - seznam "konfiguračních jednotek"

Příkladem může být seznam druhů pauz operátora. Každý záznam tabulky obsahuje jméno konfigurační třídy (CLASS) a vlastní jméno instance (UNIT). Příklad: CLASS='agent.pause', UNIT='svacina'
CLASS varchar(150) jméno třídy
UNIT varchar(150) jméno instance
Při přidávání záznamů do tabulky CC_CFG_UNITS se spouští trigger, který v tabulce CC_CONFIG vytvoří nové záznamy odpovídající nově vytvořené instanci jména UNIT. Provede to kopírováním šablony konfigurace uložené rovněž v tabulce CC_CONFIG.

Záznamy šablony mají položku ITEM v tomto tvaru: CFG_TEMPLATE.[jméno třídy].[jméno položky]
příklad: CFG_TEMPLATE.agent.pause.maxlen

Trigger ze šablony vytvoří nový záznam s položkou ITEM tohoto tvaru:
[jméno třídy].[UNIT].[jméno položky]
příklad: agent.pause.svacina.maxlen

položka GROUP_ID je vytvořena takto:
[GROUP_ID šablony][jméno třídy].[UNIT]

Ostatní položky jsou zkopírovány. S tím, že v položkách VAL a DESCRIPTION jsou podřetězce '%CLASS%' a '%UNIT%' nahrazeny položkami zakládaného záznamu v tabulce CC_CFG_UNITS.

Mazání záznamů (pokud je povoleno) se provádí nepřímo smazáním záznamu v tabulce CC_CFG_UNITS. Trigger v této tabulce zajistí smazání odpovídajících záznamů v tabulce CC_CONFIG.

zpět na začátek


Tabulka CC_APPS - výčet klientských aplikací L3 obsluhovaných L2CC

NAME varchar(50) jméno aplikace

zpět na začátek


Tabulka CC_GRPS - skupiny agentů obsluhujících jednotlivé kampaně

Agent může být současne členem více agentských skupin.
ID numeric(18, 0) IDENTITY ID záznamu
IDENT varchar (50) krátký textový identifikátor skupiny
DESCRIPTION varchar(254) popis skupiny
DISPLAYNAME varchar (50) jméno skupiny pro zobrazení
RTYPE varchar (1) obsluha příchozích či odchozích volání
CTIME int clericle time (čas pro administraci hovoru po jeho ukončení)
PRIO int priorita
CLIENT_APP varchar (50) jméno výchozí L3 aplikace
MIN_FREE_AGENTS int kolik agentů rezervovat pro obsluhu této kampaně
ANSWER_TIMEOUT int doba, pro zvednutí telefonu

zpět na začátek


CC_GRPS_APPS - přiřazení L3 aplikací agentským skupinám

GRPS_ID numeric(18, 0) ID skupiny
APP_NAME varchar (50) jméno aplikace

zpět na začátek


Tabulka CC_GRPS_RULES - přiřazení práv agentským skupinám

GRPS_ID numeric(18, 0) ID agentské skupiny
RULE_ACTION varchar (50) jméno povolované akce
RULE_PARAM varchar (50) parametr akce

zpět na začátek


Tabulka CC_LINE_ASSIGN_RECORDER - přiřazení nahrávačů linkám

LINE_NAME varchar (150) jméno linky, smí obsahovat zástupné znaky
RECORDER_NAME varchar (50) jméno nahrávače
PRIORITY int rezervace pro požadavky dané priority

zpět na začátek


Tabulka CC_LIST_LIST - seznam jmen seznamů vyhrazených telefonních čísel

LNAME varchar (16) jméno seznamu
DESCRIPTION varchar (150) popis seznamu

zpět na začátek


Tabulka CC_RECORDER_TYPES - výčet typů nahrávačů hovorů

RECORDER_TYPE varchar (50) typ nahrávače

zpět na začátek


Tabulka CC_RECORDERS - seznam instalovaných nahrávačů hovorů

RECORDER_NAME varchar (50) jméno nahrávače
RECORDER_TYPE varchar (50) typ nahrávače
INIT_STRING varchar (250) inicializační parametry nahrávače
CAPACITY int maximální počet současně nahrávaných hovorů
MAX_USE_LOW int kolik maximálně hovorů nízké priority smí být nahráváno
MAX_USE_NORMAL int kolik maximálně hovorů střední priority smí být nahráváno

zpět na začátek


Tabulka CC_RULES - výčet typů práv v CC

RULE_ACTION varchar (50) jméno akce
DESCRIPTION varchar (150) popis akce

zpět na začátek


Tabulka CC_SEC_GRP_MEMBERS - výčet členů bezpečnostních skupin

AGENT_ID numeric(18, 0) identifikátor agenta
SEC_GRP_NAME varchar (50) jméno bezpečnostní skupiny

zpět na začátek


Tabulka CC_SEC_GRP_RULES - práva přiřazená bezpečnostním skupinám

SEC_GRP_NAME varchar (50) jméno bezpečnostní skupiny
RULE_ACTION varchar (50) jméno povolované akce
RULE_PARAM varchar (50) parametr akce

zpět na začátek


Tabulka CC_SEC_GRPS - výčet bezpečnostních skupin CC

SEC_GRP_NAME varchar (50) jméno skupiny
DESCRIPTION varchar (150) popis skupiny

zpět na začátek


Tabulka CC_RECORDS -

RECORD_ID varchar (16) -
CALL_ID varchar (16) -
START_TIME varchar (17) -
LENGTH varchar (8) -
URL varchar (280) -

zpět na začátek