Služba nabízí monitoring provozu systému FaxChange a MobilChange pomocí nezávislého monitorovacího centra realizovaného pomocí systému ZABBIX. Služba je schopna sledovat základní funkční parametry operačního systému i MobilChange a FaxChange a reagovat na případné kritické situace pomocí zobrazení zprávy na monitorovací stanici, odeslání email či SMS zprávy.
Služba je realizována v režimu klient server. Serverová strana je provozována v zabezpečeném prostředí hosting centra se zajištěnou vysokou dostupností. Klientská služba je nainstalována přímo na monitorovaném serveru jako nezávislý Windows service. Komunikace mezi klientem a serverem probíhá pomocí https protokolu ze strany klienta na server a může být provozována skrze proxy server.
Možnosti monitoringu
Systém je schopen sledovat všechny součásti operačního systému včetně výkonových parametrů, databáze MSSQL, dostupnost síťových služeb i jednotlivých komponent UMS. Data jsou sbírána v nastavených pravidelných intervalech a odesílána na server kde jsou uložena a vyhodnocována. Jednotlivé monitorované stanice jsou seskupovány do skupin, které mohou sledovat různí uživatelé s různými právy.
Systém eviduje informace o výpadcích a všech chybových zprávách po nastavenou dobu a umožňuje sledovat kvalitativní provozní parametry monitorovaného systému.
Způsob provozu
Služba DATASYS UMS Monitoring je nabízen ve dvou variantách :
monitoring basic: zahrnuje instalaci klientského SW a konfiguraci sledování a vytvoření účtů pro sledování výstupů monitorovacího systému na adrese https://helpdesk.datasys.cz/monitoring/, nezahrnuje dozor nad provozem a proaktivní reakce v případě hlášených výpadků
full service: zahrnuje instalaci a konfiguraci monitorovacího systému a zajištění monitoringu obsluhou monitorovacího centra pracovníky DATASYSu v režimu 7x24. V případě nahlášení problémových stavů se pracovníci DATASYSu aktivně podílí na vyhodnocení události a proaktivním řešení.