Navigace:  MobilChange™ - Dokumentace > Instalace MobilChange™ > Instalace serveru > Instalace serverových částí > Vlastní instalace > Externí rozhraní > Nastavení vybraného ovladače > DataSMS >

OMNI

Předchozí stránkaDomůDalší stránka

Vytvoření a konfigurace datové linky OMNI

 

Zákazníci využívající službu operátora OMNI mohou skrze MobilChange odesílat kromě běžných SMS zpráv, i datové zprávy do sítě Viber. Nutnou podmínkou pro následující kroky je vytvořený účet pro OMNI channel u společnosti Infobip.

Nejprve je potřeba vytvořit OMNI scénář, kterým komunikačnímu systému OMNI kanálu říkáme, jakým způsobem chceme zprávy zpracovávat. Jednoduše řečeno scénářem určujeme pořadí služeb, pomocí kterých se bude OMNI kanál pokoušet zprávu doručit. Detailní popis scénářů je k dispozici na webu služby:

https://dev.infobip.com/docs/omni-introduction

K vytvoření samotného scénáře potřebujeme aplikaci REST klient. Následující postup bude zobrazen za použití open-source aplikace RESTClient od WizTools.org:

https://github.com/wiztools/rest-client

(download stránka: https://github.com/wiztools/rest-client/releases)

1.Po spuštění aplikace je potřeba nejprve nastavit proxy server, pokud je to ve vaší síti potřeba:

 

2.Následně je potřeba do pole URL zadat následující adresu:

https://api.infobip.com/omni/1/scenarios

a v úvodní záložce „Method“ zvolit metodu „POST“:

 

3.V následující záložce „Header“ vyplňte pole „Key“ a „Value“ hodnotami:

Key:        Content-Type
Value:        application/json

a klikněte na zelené tlačítko +. Hodnoty by měly skočit do tabulky níže, viz obrázek:

 

4.Další hodnoty je potřeba vyplnit na záložce „Body“. Z roletového menu s výchozí hodnotou „None“ vyberte možnost „String body“ a do textového pole, které se poté objeví níže zapište následující řádek, který ale musíte upravit podle vlastních požadavků a údajů:

{"name":"Viber-SMS","flow":[{"from":"DataSMS","channel":"VIBER"},{"from":"DataSMS","channel":"SMS"}],"default":true}

 

Tento scénář, který byl pojmenován „Viber-SMS“ bude zpracováván nejprve kanálem „VIBER“, pokud se nepodaří zprávu doručit, pokusí se následně o doručení pomocí kanálu „SMS“. Pro oba kanály je konfigurován stejný účet odesílatele se jménem „DataSMS“ (tento účet obdrží zákazník po registraci u operátora a musí být vyplněn správně pro každý z kanálů – nemusí být pro všechny kanály stejný). Poslední hodnota určuje, zda je tento scénář výchozí (true/false). Podrobnější informace ke sestavení tohoto datového řádku najdete na stránce:

https://dev.infobip.com/v1/docs/omni-create-scenario

 

5.Nakonec je potřeba vyplnit údaje na záložce „Auth“. Z roletového menu s výchozí hodnotou „None“ vyberte možnost „Basic“. Vyplňte hodnoty „Username“ a „Password“ údaji, které obdržíte od operátora při založení účtu. Zatrhněte hodnotu „Preemptive?“, která říká, že se přihlašovací údaje odešlou i přes to, že se na ně druhá strana nedotáže.

 

6.Po vyplnění všech potřebných údajů klikněte na zelené tlačítko „>>“, které se nachází v pravé horní části okna, vedle vyplněné adresy URL. Pokud je vše vyplněno správně, objeví se v dolní části odpověď od serveru, která v záložce „Body“ obsahuje řetězec, který je vidět na obrázcích výše. Pro konfiguraci OMNI linky v nastavení serveru MobilChange je důležité zaznamenat hodnotu „key“, které je hned v úvodu odpovědi. Jedná se o 32 znakový řetězec obsahující hexadecimální číslice. Tento řetězec je potřeba zadat do konfigurace linky v MobilChange a proto si ho poznamenejte.

 

7.Pro konfiguraci linky v MobilChange je potřeba otevřít Konfigurátor a z levého menu rozbalit položku „MobilChange“. U položky „Seznam linek“ klikněte na ikonku listu papíru, čímž vyvoláte dialog založení nové linky. Vyplňte její název a z roletového menu vyberte možnost „MxDataSMS (OMNI channel)“. Poté klikněte na tlačítko „Přidat“.

 

 

8.Linka bude přidána pod položku seznam linek a kliknutím na její název otevřete její konfiguraci. V dolní částí konfigurační stránky je potřeba vyplnit připojovací údaje. Do položky „Klíč scénáře služby OMNI channel“ vyplňte 32 znakový řetězec získaný v bodě 6 tohoto postupu. Dále vyplňte „Jméno uživatele služby OMNI channel“ přihlašovacím jménem, které jste obdrželi od operátora OMNI kanálu. To musí být totožné se jménem, které jste zadávali do položky „from“ v bodě 4 a jako „Username“ v bodě 5 tohoto postupu. Po vyplnění tohoto pole, ještě před zadáním hesla, stiskněte tlačítko „Uložit“!!! (kliknutím na tlačítko „změnit heslo“ je vyvolán dialog pro zadání hesla, po jehož uložení se stránka překreslí a výše zadané údaje se z formuláře ztratí, pokud nebyly uloženy).

9.Po uložení zadaných údajů klikněte na tlačítko „změnit heslo“ a zadejte heslo, které jste dostali ke svému účtu od operátora, a které jste již použili v bodě 5 tohoto postupu.

10.Datová linka k operátoru OMNI channel je tímto nakonfigurována a lze jí z nástroje UMS Task Configuration (umsTaskCfg) spustit.

11.Následně je nutné upravit odchozí pravidla pro odesílání SMS. Viz