Navigace:  MobilChange™ - Dokumentace > Administrace a funkčnost MobilChange™ > Administrátorské nástroje > Konfigurátor DATASYS UMS > Konfigurátor DATASYS UMS > Pracovní postupy > Konfigurace MobilChange > Seznam linek > Typ linky MxDataSMS (Signal) >

Nastavení Signal komunikace

Předchozí stránkaDomůDalší stránka

Pro zprovoznění Signal linky, je nutné mít na serveru dle požadavků předinstalovaný Apache Tomcat 9.0 a Java SE 15.

 

1.  Do adresáře ..\\Apache Software Foundation\Tomcat 9.0\webapps\ nahrajte soubor SignalService.war. Pokud služba Tomcat9 běží, za okamžik aplikaci nasadí a v témže umístění se vytvoří složka SignalService. Pokud služba neběží, je nutné ji spustit.

 

Pro případy budoucích aktualizací (vyhnutí se případnému přepsání vlastní konfigurace, konfigurací defaultní) služby SignalService je výhodnější načítat konfiguraci z jiného umístění, než přímo z aplikace.

 

 - V adresáři ..\\Apache Software Foundation\Tomcat 9.0\conf\ vytvořte složku SignalService a v ní vytvořte složky conf, download a logs.

 - Vytvořte systémovou proměnnou SIGNALSERVICE_HOME s hodnotou C:\Apache Software Foundation\Tomcat 9.0\conf\ název aplikace se nezadává, přidá se automaticky. Po vytvoření systémové proměnné doporučujeme restart systému.

 - Do adresáře ..\\Apache Software Foundation\Tomcat 9.0\conf\SignalService\conf nahrajte obsah adresáře conf ze zip archivu SignalService.war (soubory: application.properties a logback-conf.xml)

 

Následně je třeba se s telefonním číslem (ze kterého budou zprávy přes MobilChange odesílány a přijímány) zaregistrovat do služby Signal a spárovat ho se Signal linkou.

 

Registrace telefonního čísla do služby Signal.

 

Připravíme si mobilní telefon s telefonním číslem, které chceme zaregistrovat. (Toto číslo již nesmí být v Signal službě zaregistrováno.)

 

2.  V adresáři ..\\Apache Software Foundation\Tomcat 9.0\conf\SignalService\conf\ (nebo v adresáři ..\\Apache Software Foundation\Tomcat 9.0\webapps\SignalService\conf\ pokud jsme se rozhodli načítat konfiguraci přímo z aplikace) se nachází konfigurační soubor application.properties. Výše zmiňované telefonní číslo zapíšte vedle atributu PhoneNumber= tedy například: "PhoneNumber=+420111222333". Uložte změny v konfiguračním souboru a restartujte službu Tomcat9.

 

Za okamžik by měla na telefonní číslo přijít SMS zpráva od odesílatele SIGNALAPP s registračním kódem ve tvaru 123-456. Pokud kód v pořádku přišel, pokračujte krokem 4.

 

3.  Pokud SMS zpráva s kódem na telefonní číslo nepřišla, zkontrolujte log služby Signal klienta SignalService.log, který se nachází v adresáří ..\\Apache Software Foundation\Tomcat 9.0\logs\ pokud se zde vyskytuje chyba "Captcha required for registration request verification", je zapotřebí pro zahájení registrace zadat captcha token, který získáme takto:

 

V internetovém prohlížeči si zobrazte stránku https://signalcaptchas.org/registration/generate.html

 

MXDataSMS_Signal_Service_01

 

Na stránce klikněte pravým tlačítkem myši a zvolte možnost Prozkoumat. Případně stiskněte klávesu F12. Zde si zobrazte Console.

Následně vyberte obrázky a potvrďte captcha tlačítkem Ověřit.

 

MXDataSMS_Signal_Service_02

 

Console vám zobrazí chybné přesměrování na signalcaptcha://, kde vše za signalcaptcha:// je captcha token. Tento si označte a zkopírujte.

 

MXDataSMS_Signal_Service_03

 

Tento token je časově omezený a je potřeba ho bezodkladně vložit do již zmiňovaného konfiguračního souboru application.properties, vedle atributu RegistrationCaptcha= tedy například: "RegistrationCaptcha=03AGdBq27bjK02UErbobafwGscvDkkVIuhKJvNoz9GZfIYjuF1Mc5auqGH3Mbi-uI251gAWQIG7PfJEtdSYn1pZNPTMKlshhbQl8JaFzI7htY--hPMJE2fNY0kHBlGNLKPaVTFp-uUwliZGZqDZw-6a2CB3ukTD_SO0fJjgksRJ5aiW9TuGdYjEkQtddVlFmvuRmH3mAL41gPBlPMUJNUlHkd3zNw5y8L0o3_vPTWYk5D6xtBeCwOrS-K3fKVfyTK5IRze81P4XReE4OPJwWs11XPf75iNjCmNx0ixgZ8mwJxRbClVn8ZZYjDQDshNPX3g7pAXWK0Ty3Y-4bdwiq99I6ZXUUWJ7Fi4O7ISadXX3Vo36lS6d4ob0jByXlkxknzzrkQjdNH39b0zfXtoVcBIl2awToLqlG4dkjeXS9KYOPZ0SzY5cykwE7w5j5KDHXWqIaHo9E2skt-8dcZPlaNSqwnnBfWEHVU9cw".

 

Uložte změny v souboru a restartujte službu Tomcat9. Pokud vše proběhlo v pořádku, během krátkého okamžiku by vám měla přijít SMS zpráva s registračním kódem. Pokud zpráva nepřišla, zkontrolujte log služby Signal klienta SignalService.log, a pokud se zde vyskytuje chyba: "Invalid captcha token", je zapotřebí pro zahájení registrace vygenerovat další nový token. 

 

 

4.  Příchozí kód ve tvaru 123-456, je nutné přepsat do konfiguračního souboru application.properties, vedle atributu RegistrationCode= tedy například: "RegistrationCode=123-456". Uložte změny v souboru a restartujte službu Tomcat9.

 

V tuto chvíli je telefonní číslo zaregistrované ke službě Signal.

 


 

Při přeregistraci Signal klienta na stejném serveru, se stejným telefonním číslem, se v logu SignalService.log zobrazí chyba: "Error while checking account +420111222333: Authorization failed!".
Pro nápravu je potřeba před přeregistrací v adresáři ..\\Windows\ServiceProfiles\LocalService\.local\share\signal-cli\data\ smazat soubor "+420111222333" a adresář "+420111222333.d"  

 


 

Dále je potřeba nakonfigurovat zbytek SignalService

 

Konfigurace SignalService je zapsána v souboru application.properties v pracovní složce ..\\Apache Software Foundation\Tomcat 9.0\webapps\SignalService\conf\.

 

Zde je třeba vyplnit:

(Níže uvedené údaje v konfiguračním souboru musí být totožné s nastavením v Konfigurátoru UMS > Nastavení Signal linky.)

 

JdbcUrl=JDBC URL interní databáze, např. jdbc:hsqldb:file:c:/temp/signalservice.db (defaultně je nastavena nepersistentní databáze uložená jen v paměti)

 

JdbcDriver=JDBC driver interní databáze (defaultně org.hsqldb.jdbcDriver)

 

JdbcUsername=jméno databázového uživatele (defaultně sa)

 

JdbcPassword=heslo databázového uživatele (tato property se neloguje, proto by heslo nemělo být součástí JDBC URL, ale mělo by se nastavovat zde)

 

Username=jméno uživatele SignalService služby pro Basic autentifikaci (defaultně user)

 

Password=heslo uživatele SignalService služby pro Basic autentifikaci (defaultně pass)

 

ClientWhiteList=seznam povolených IP adres klientů služby oddělených čárkou; kontrola se neprovádí pokud je seznam prázdný

 

PhoneNumber=telefonní číslo Signal klienta služby

 

RegistrationCaptcha=pokud se po 1. spuštění služby v logu objeví chyba "Captcha required for registration request verification", je zde zapotřebí pro zahájení registrace zadat captcha token - více viz výše

 

RegistrationCode=registrační kód pro spárování Signal klienta služby a telefonního čísla (přijde SMSkou po 1. spuštění služby)

 

ReceivePeriod=doba mezi pokusy o stažení příchozích zpráv a potvrzení [ms]