Help.i novinky Obsah dokumentace Příručka pro kontaktní osoby Příručka pro správce a operátory Technická podpora Hledání on-line

Co je to HELP.i ?

Seznamte se s HELP.i

HELP.i je systém zákaznické podpory vhodný pro nasazení ve většině organizací. Uplatnění nalezne zejména v malých a středních podnicích. Může se jednat o interní zaměstnance a řešení jejich problémů např. s výpočetní technikou, technickými zařízeními v budově, ale i o koncového uživatele produktu, který má s daným produktem problémy a hledá řešení u svého dodavatele či servisní organizace. HELP.i nabízí automatizaci řídícího procesu pro zajištění kvality a dodávky obchodně důležitých služeb. Je-li mezi uživatelem a poskytovatelem služby smluvně dohodnuta úroveň (měřitelné parametry) služby (SLA), může řídící proces automaticky sledovat zda je úroveň služby dodržována.

S HELP.i docílíte:

HELP.i je procesně orientovaná aplikace, s možnostmi přizpůsobení požadavkům zákazníka. Lze ji integrovat i s ostatními nástroji.

zpět na začátek


Koncepce produktu

Uživatelské rozhraní a kategorie uživatelů

Zákaznické rozhraní je určeno zadavateli problému tj. koncovému uživateli a umožňuje pouze vkládání a prohlížení. V systému se pro označení těchto uživatelů používá termín kontaktní osoba (kontakt).

Externí zákaznické rozhraní je zvláštním typem zákaznického rozhraní a slouží především pro přístup z vnějšího prostředí, tedy například pro klienty firmy. Od standardního zákaznického rozhraní se liší především omezením prohlížení vybraných položek.

Operátorské rozhraní je určeno obsluze helpdesku, tedy operátorům, řešitelům, vedoucím pracovníkům a správcům. Kromě vkládání a prohlížení umožňuje též provádění změn, zpracování statistik, atd. V systému se pro označení těchto uživatelů používá termín operátor (obsluha helpdesku). Existuje rovněž externí operátorské rozhraní, které slouží jako možnost pro operátory přistupovat k systému z vnějšího prostředí.

Integrační rozhraní je určeno pro spolupráci s dalšími aplikacemi. Toto rozhraní nemá vlastní výstup a není pro běžné uživatele systému dostupné.

Role v HELP.i

Role určují přístupová práva a odpovědnosti jednotlivých uživatelů systému.

Kontaktní osoby tvoří zcela samostatnou roli, která je pevně svázána se zákaznickým rozhraním. Pokud se kontaktní osoba pokusí o přístup přes operátorské rozhraní, nebude jí přístup k systému povolen vůbec.

Operátoři mohou nabývat libovolnou z definovaných rolí. Role nelze mezi sebou kombinovat. Vznikne-li potřeba zcela specifické role, řeší se to vytvořením role nové. Pro operátorské role je v systému použit termín "typ operátora".

Typické operátorské role v HELP.i jsou:

  1. neaktivní - operátor bez práva přihlášení do systému. Používá se k zablokování přístupového konta v případech, kdy operátor již nevykonává funkci operátora, nebo již ve firmě nepracuje. Jeho záznam musí zůstat v systému zachován, neboť je provázán s existujícími záznamy v databázi volání. Takovémuto uživateli nelze přiřadit problémy k řešení.
  2. ostatní
  3. zákazník
  4. uživatel
  5. obchodník
  6. prohlížeč reportů - operátor s právem prohlížet statistiky problémů registrovaných v systému.
  7. operátor - operátor jež stojí v první linii podpory. Jeho posláním je co nejrychleji vyřešit daný problém.
  8. správce provozních deníků
  9. e-mail operátor - oproti normálnímu operátorovi má povolenu správu příchozí pošty a její přiřazování k existujícím voláním, nebo zakládá na základě došlé pošty nová volání.
  10. vedoucí operátor
  11. vedoucí projektu - vedoucí má na starosti rozhodování o tom, komu je přidělen problém k řešení, pokud automatický mechanismus nemohl řešitele určit sám, případně pokud řešitel přiřazení odmítl.
  12. správce helpdesku - úkolem správce je spravovat číselníky helpdesku, tj. dbát na dodržování hierarchie a struktury informací v nich ukládaných a podporovat tak efektivní využití HELP.i.
  13. správce systému - úkolem správce systému (aplikace) je zajišťovat bezproblémový chod HELP.i, za tímto účelem má neomezená oprávnění. Spravuje uživatelské účty, systémová nastavení.

Konkrétní práva těmto rolím nastavuje správce systému.

zpět na začátek


Vlastnosti HELP.i

zpět na začátek