![]() |
Obsah dokumentace | Příručka pro kontaktní osoby | Příručka pro správce a operátory | Technická podpora | Hledání on-line |
Co je to HELP.i ? |
HELP.i je systém zákaznické podpory vhodný pro nasazení ve většině organizací. Uplatnění nalezne zejména v malých a středních podnicích. Může se jednat o interní zaměstnance a řešení jejich problémů např. s výpočetní technikou, technickými zařízeními v budově, ale i o koncového uživatele produktu, který má s daným produktem problémy a hledá řešení u svého dodavatele či servisní organizace. HELP.i nabízí automatizaci řídícího procesu pro zajištění kvality a dodávky obchodně důležitých služeb. Je-li mezi uživatelem a poskytovatelem služby smluvně dohodnuta úroveň (měřitelné parametry) služby (SLA), může řídící proces automaticky sledovat zda je úroveň služby dodržována.
S HELP.i docílíte:
HELP.i je procesně orientovaná aplikace, s možnostmi přizpůsobení požadavkům zákazníka. Lze ji integrovat i s ostatními nástroji.
Zákaznické rozhraní je určeno zadavateli problému tj. koncovému uživateli a umožňuje pouze vkládání a prohlížení. V systému se pro označení těchto uživatelů používá termín kontaktní osoba (kontakt).
Externí zákaznické rozhraní je zvláštním typem zákaznického rozhraní a slouží především pro přístup z vnějšího prostředí, tedy například pro klienty firmy. Od standardního zákaznického rozhraní se liší především omezením prohlížení vybraných položek.
Operátorské rozhraní je určeno obsluze helpdesku, tedy operátorům, řešitelům, vedoucím pracovníkům a správcům. Kromě vkládání a prohlížení umožňuje též provádění změn, zpracování statistik, atd. V systému se pro označení těchto uživatelů používá termín operátor (obsluha helpdesku). Existuje rovněž externí operátorské rozhraní, které slouží jako možnost pro operátory přistupovat k systému z vnějšího prostředí.
Integrační rozhraní je určeno pro spolupráci s dalšími aplikacemi. Toto rozhraní nemá vlastní výstup a není pro běžné uživatele systému dostupné.
Role určují přístupová práva a odpovědnosti jednotlivých uživatelů systému.
Kontaktní osoby tvoří zcela samostatnou roli, která je pevně svázána se zákaznickým rozhraním. Pokud se kontaktní osoba pokusí o přístup přes operátorské rozhraní, nebude jí přístup k systému povolen vůbec.
Operátoři mohou nabývat libovolnou z definovaných rolí. Role nelze mezi sebou kombinovat. Vznikne-li potřeba zcela specifické role, řeší se to vytvořením role nové. Pro operátorské role je v systému použit termín "typ operátora".
Typické operátorské role v HELP.i jsou:
Konkrétní práva těmto rolím nastavuje správce systému.