Systém umožňuje vytvářet skupiny uživatelů, tedy skupiny se stejnými, resp. podobnými nastaveními. Tato nastavení lze pak v případě jednotlivých uživatelů ze skupiny dědit.
Skupiny uživatelů slouží k ulehčení správy většího množství uživatelů. Založte skupiny podle skutečného třídění uživatelů u vás v organizaci - např. "Marketing", "Technici", a "Vedení"...
Zkuste editovat některého uživatele. Zjistíte, že většina "nastavovátek" je třístavová - zvoleno Ano / nezvoleno Ne / Dědit. Pokud je volba označena na Dědit, znamená to, že se bude brát nastavení ze skupiny, do níž uživatel patří.
Potřebujete např. pro část firmy změnit krycí stránku na jinou? Změňte ji tedy v nastavení odpovídající skupiny. Myslíte si, že technici by neměli faxovat do zahraničí, zakažte to celé jejich skupině...
Při zakládání nové skupiny se kopírují nastavení z výchozí skupiny @.
1. | Otevřete přehled uživatelů. |
Viz kapitola Zobrazení přehledu uživatelů.
2. | V nástrojové liště klikněte na ikonu . |
3. | Ve formuláři Uživatel přepněte na záložku Základní informace, kde vyplňte požadované údaje. |
Význam položek je prakticky stejný, jako v případě záznamu uživatele, avšak zde nemůžete žádný z parametrů nastavit jako "Dědit ze skupiny" (skupina nemůže dědit nastavení z jiné skupiny). Aplikace toto hlídá a na chybu případně upozorní.
Viz kapitola Založení uživatele - Založení záznamem do přehledu uživatelů.
4. | Případně proveďte nastavení na dalších záložkách formuláře. |
Nastavení záložek Faxy, Fax - směrování a SMS jsou popsána v kapitolách administrace jednotlivých komponent (Nastavení chování produktových komponent). Nastavení záložky Oprávnění viz kapitola Nastavení oprávnění.
5. | Uložte záznam skupiny uživatelů stisknutím tlačítka Potvrdit. |