![]() |
Obsah dokumentace | Uživatelská dokumentace | Administrátorská dokumentace | Rejstřík pojmů | Technická podpora | Hledání on-line |
Přímé směřování faxů |
Přímé směrování příchozích faxů do poštovních schránek jednotlivých uživatelů vyžaduje dvě základní podmínky:
Jednoduchý příklad pro vysvětlení: Faxový server FaxChange je připojen na pobočkovou telefonní linku 61388 500, virtuální pobočkové linky pro přímé směrování jsou 61388 400 až 61388 450. Pokud přijde fax na linku 61388 401, je ústřednou přesměrován na linku 500 a poté, co FaxChange zvedne linku, ústředna zopakuje linkové číslo, na které bylo původně voláno, v našem případě 401. FaxChange toto číslo zachytí a podle něj automaticky nasměruje příchozí fax přímo do poštovní schránky patřičného vlastníka linky 401.
Zda ústředna umožňuje nastavit DTMF/PABX je nutné zjistit u dodavatele ústředny. Toto nastavení obvykle provádí technik -- správce ústředny.
Výrobce / jméno | Stav |
Alcatel typ 4400 | Funguje přímo, bez problémů. |
AT&T (Lucent Technology) Definity | Ústředna musí být vybavena Vectoring Basic software nebo přídavným modulem od firmy AT&T, který se zařadí mezi ústřednu a faxový Server FaxChange. |
AT&T (Lucent Technology) Merlin |
Funguje přímo, bez problémů. Musí být dostatek volných digitálních portů.
Délka PABX = 15 Maska PABX = "*xxx?" (bez uvozovek) |
Bosch | Funguje přímo, bez problémů. |
Ericsson MD 110 | K FaxChange je nutno dokoupit softwarový modul, který získává z ústředny informace po sériové lince. Více informací zde. |
Kapsch | Mezi ústřednu a FaxChange je nutno zařadit přídavný modul od firmy Kapsch. |
Philips SOPHO IS 3000 |
Funguje přímo, bez problémů.
Délka PABX = 16 Maska PABX = "*xxxx?" (bez uvozovek) |
Siemens Hicom 300 | Funguje přímo, bez problémů. |
* - ignorování libovoného počtu znaků
? - ignorování jednoho znaku
x - použití jednoho znaku
Pokud tedy Vaše ústředna posílá přímo třímístné číslo linky, zadejte sem 'xxx'. Ústředny AT&T Merlin posílají řetězec #2#876#123# , pokud jde o volání v rámci ústředny (z linky 876 na linku 123) a #1#123# , pokud jde o volání zvenčí (na linku 123) - vhodná maska je tedy '*xxx?'
Připojte místo faxové karty normální telefon. Z jiného telefonu zavolejte na některé virtuální faxové číslo. Telefon připojený místo FaxChange by měl zvonit. Zvedněte ho. Těsně po zvednutí by měla být slyšet sekvence "tůtání" -- běžné tónové volby. Pokud slyšet není, ústředna ji neposílá, chyba je tedy v nastavení ústředny.
Pokud je mezera mezi zvednutím telefonu a začátkem DTMF sekvence větší, než cca 1.5 sekundy, FaxChange již na DTMF volbu nečeká. Toto se dá nastavit -- v registry, v klíči HKEY_LOCAL_MACHINE/Software/Datasys/Faxchange/global/timing/dtmf, je nastavitelná maximální doba (v milisekundách) mezi jednotlivými znaky PABX. Pokud není do timeoutu přijat další znak, je příjem PABX ukončen. Standardní hodnota je 1500 ms. Pokud tedy ústředna po zvednutí linky tři sekundy čeká a pak teprve posílá PABX, je potřeba zvýšit tuto hodnotu na 3500.
Po každém přijetí faxu se nyní v adresáři faxchange/fax/in/ objeví jeden soubor s příponou TIF a jeden s CTL. CTL soubor otevřete Notepadem. Najděte řádku PABX=. Na ní je přesně to, co ústředna poslala jako PABX, bez maskování (to probíhá až v serveru).