VoiceChange novinky Obsah dokumentace Uživatelská dokumentace Administrátorská dokumentace Rejstřík pojmů Technická podpora Hledání on-line

Ukázkové aplikace

Úvod

Ukázkové aplikace jsou zde ze dvou důvodů: Můžete je použít a modifikovat podle svých představ.

Obsah


Automatická přepojovatelka

Úvod

"Automatická přepojovatelka" je jednoduchá aplikace nahrazující základním způsobem sekretářku. Volajícímu nabídne výběr, na která oddělení může být přepojen, případně nabídne zanechání vzkazu.

Popis aplikace

Ukázková aplikace nabídne následující volby:

1 ... přepojení na sekretářku (linka 111)
2 ... přepojení na obchodní oddělení (linka 225)
3 ... přepojení na oddělení podpory zákazníků (linka 250)
4 ... zanechání vzkazu pro linku 100
* ... výběr hlasové schránky linky 100 (tato volba není říkána v nabídce)

Výběr bude zopakován dvakrát. Pokud uživatel za celou dobu nic nezvolí, bude akce stejná jako pro volbu "4" - zanechání vzkazu. Pokud uživatel zvolí některou z voleb, přehrávání výběru se samozřejmě ihned ukončí.

Technologie

Na většině telefonních ústředen se přepojení probíhajícího hovoru provede zmáčknutím FLASH a následným zvolením čísla linky pomocí DTMF provolby.

V prostředí VoiceChange se FLASH posílá jako DTMF znak "!". Tj. přepojení pobíhajícího hovoru na linku 357 se provede následujícími příkazy:
 
Line.SendDTMF "!357"
Line.Hangup
 

Ukázkový kód

Ukázkový kód najdete v adresáři samples/autoswitch/.

Soubor autoswitch.vbs nakopírujte do VoiceChange adresáře a přejmenujte na line0.vbs (případně na jméno pro jiné linky).

Adresář wav/ zkopírujte do common/wav/.

Pokud chcete změnit čísla linek, opravte je v kódu aplikace. Stejně tak číslo linky, pro kterou se má zanechávat vzkaz.

Linka, pro kterou má být zanecháván vzkaz, by měla být správně nakonfigurována (tj. měl by ji vlastnit nějaký e-mail adresát).

zpět na začátek


Automatická linka podpory zákazníků

Úvod

"Automatická supportní linka" je rozšířená forma telefonního záznamníku. Volajícího se odděleně vyptá na důležité údaje (jméno, firmu...) a celkovou informaci pak pošle e-mailem.

Popis aplikace

Na začátku hovoru se aplikace zeptá, zda chce uživatel komunikovat česky (1), nebo anglicky (2). Podle toho nastaví jazyk následujících hlášení.

Pak se postupně zeptá na jméno, firmu a e-mail volajícího, na jeho telefonní číslo (zadává se z klávesnice telefonu!), produkt, kterého se volání týká (1 = FaxChange, 2 = VoiceChange, 3 = MobilChange, 4 = jiný produkt) a nakonec od uživatele zjistí popis problému.

Všechny tyto informace následně pošle e-mailem na specifikovanou adresu.

Technologie

V aplikaci support_line.vbs jsou využívány následující technologie:

Jak je zajištěna podpora více jazyků? Pomocí property Locale objektu Voice. Přepnutí na češtinu se provede příkazem
 
Voice.Locale = "cze"
 

a od této chvíle jsou všechny WAVy vybírány z adresáře common/wav/cze/. Přepnutí na angličtinu lze provést pomocí
 
Voice.Locale = "eng"
 

a všechny WAVy se budou přehrávat z adresáře common/wav/eng/. Tj. po zvolení jazyka na začátku skriptu se programátor již o vícejazyčnost starat nemusí, stačí mít stejně pojmenované WAV soubory v obou jazykových adresářích.

Poslání obecného e-mailu s více attachmenty je zajištěno přímým použitím VoiceChange COM objektu Mail a jeho funkce SendMessage.
 
rc = Voice.VXVoice.Mail.SendMessage( _
    "administrator@pcbrouzda.syscae.cz", _
    "Incomming support call", _
    MessageText, _
    tempPath & "\ci_name.wav" & ";" _
        & tempPath & "\ci_company.wav" & ";" _
        & tempPath & "\ci_email.wav" & ";" _
        & tempPath & "\ci_problem.wav", _
    "" )
 

Dále doporučujeme ke shlédnutí funkci RecordWavEx (v souboru support_line.vbs), která přehraje hlášení, pak nahraje WAV, a pokud je moc dlouhý (tj. uživatel zavěsil a na lince je "tůtání") nebo příliš krátký (0.5 sec a méně), opakuje celý postup až do vyčerpání celkového počtu pokusů.

Ukázkový kód

Ukázkový kód najdete v adresáři samples/support_line/.

Soubor support_line.vbs nakopírujte do VoiceChange adresáře a přejmenujte na line0.vbs (případně na jméno pro jiné linky).

Adresář wav/ zkopírujte do common/wav/.

Adresu, na kterou má být e-mail posílán, nastavte na řádku 195 (místo jména "Administrator" vepište buď alias name nebo e-mail adresu).

zpět na začátek


Infolinka: Zaslání již připraveného TIFF dokumentu (statický fax-on-demand)

Úvod

Další běžnou aplikací pro Voice systém je fax on demand. Uživatel zavolá na telefonní číslo informační linky, vybere si dokument, který chce, a ten je mu (stále v rámci jednoho příchozího volání) odeslán.

Popis aplikace

Po zvednutí telefonu je uživateli nabídnut výběr ze dvou dokumentů. Pomocí DTMF si jeden z nich vybere a ten mu je obratem odfaxován (stále v rámci příchozího telefonátu).

Technologie

Tato aplikace je ukázkou funkce SendFax() objektu Voice.VXVoice.

Tato funkce odešle v rámci otevřeného spojení jeden fax. Její nejjednodušší volání vypadá takto:
 
Voice.VXVoice.SendFax "TIFF_to_be_sent.tif"
 

Popis dalších možných parametrů najdete v dokumentaci.

Dokument k odeslání musí být faxový TIFF - tj. rozlišení 204x196 DPI, šířka 1728 bodů, dvoubarevný, komprese CCITT Fax.G3 nebo Fax.G4.

Dokument požadovaných parametrů se dá vygenerovat například tiskem na FaxChange klientskou tiskárnu.

Ukázkový kód

Ukázkový kód najdete v adresáři samples/fax-on-demand_static/.

Soubor fod_static.vbs nakopírujte do VoiceChange adresáře a přejmenujte na line0.vbs (případně na jméno pro jiné linky).

Obsah adresáře wav/ zkopírujte do common/wav/. Obsah adresáře common-fax/ zkopírujte do common/fax/.

zpět na začátek


Infolinka: Vygenerování a zaslání dokumentu (dynamický fax-on-demand)

Úvod

Dynamický fax on demand je rozšířením předchozí aplikace. Dokument vyžádaný uživatelem může být v libovolném formátu podporovaném konvertory FaxChange -- aplikace si jej zkonvertuje do TIFF podoby sama.

Popis aplikace

Po zvednutí telefonu je uživateli nabídnut výběr:
  1. zaslání aktuálního času
  2. zaslání výpisu adresáře C:\
Pomocí DTMF si vybere. Aplikace vygeneruje textový soubor se zadaným obsahem, nechá jej zkonvertovat a stále v rámci příchozího spojení odešle volajícímu fax.

Technologie

Aplikace předvádí funkci objektu CnvDoc. Tento objekt slouží ke konverzi obecných dokumentů pomocí konvertorů FaxChange serveru. Funguje tedy jen tehdy, pokud je na některém počítači v síti nainstalován FaxChange server verze 4.0 nebo novější.

Inicializace atd. je popsána v dokumentaci, zde jen předvedeme konverzi jednoho dokumentu:
 
rc = CnvDoc.Convert( _
        "c:/dokumenty/zdroj.rtf", _
        "c:/temp/k_odeslani.tif", _
        60 )
 

Tento příkaz zkonvertuje dokument "c:/dokumenty/zdroj.rtf" do TIFF souboru "c:/temp/k_odeslani.tif", a to nejpozději do šedesáti sekund. Pokud se konverze nepodaří, nebo není stihnuta v limitu, je vráceno False.

Ukázkový kód

Ukázkový kód najdete v adresáři samples/fax-on-demand_dynamic/.

Soubor fod_dynamic.vbs nakopírujte do VoiceChange adresáře a přejmenujte na line0.vbs (případně na jméno pro jiné linky).

Obsah adresáře wav/ zkopírujte do common/wav/.

zpět na začátek