VoiceChange novinky Obsah dokumentace Uživatelská dokumentace Administrátorská dokumentace Rejstřík pojmů Technická podpora Hledání on-line

Správa uživatelů v Lotus Notes

Funkce VoiceChange Lotus Notes gateway:

Databáze uživatelů VoiceChange je uložena na domovském serveru VoiceChange v souboru DsVx\VX_admin.nsf. Uživatelé, kteří mají používat VoiceChange, musí být v této databázi uvedeni. Uživatele je možno buď naimportovat ručně, pomocí agenta v knize adres, nebo budou uživatelé do databáze přidáni automaticky, když VoiceChange uživatele rozezná jako příjemce hlasové zprávy nebo je uživatel volajícím.

Konfigurace VoiceChange pod Lotus Notes se provádí právě ve VoiceChange databázi. Tuto základní konfiguraci, uloženou v profilovém dokumentu, je možno prohlížet a modifikovat příkazem "Set Voice Change Parameters" v menu "Akce (Actions)".

Každý uživatel uvedený v administrační databázi má nastaveno (položka VoiceMail Availability), zda je uživatelem hlasové pošty, přičemž do počtu licencí VoiceChange se započítavají pouze uživatelé mající hlasovou poštu povolenou.
Položka VoiceMail Availability může nabývat tří hodnot:

Jako předvolená je možnost Povolit podle potřeby. Při tomto stavu je uživateli, je-li volná alespoň jedna licence, hlasová pošta povolena v okamžiku odeslání jeho první hlasové zprávy.
Změnit nastavení hlasové pošty pro více uživatelů současně je možno pomocí menu Actions->Modify user options.

Snímky obrazovek při obvyklých operacích


Pohled na otevření profilového dokumentu v administrační databázi.


Pohled na nastavení parametrů VoiceChange uložené v profilovém dokumentu.
(kliknutím obrázek zvětšíte)


Pohled na nastavení jednoho z uživatelů v administrační databázi.
(kliknutím obrázek zvětšíte)

Import uživatelů do VoiceChange provedete v Adresáři volbou v menu "Actions", jak je ukázáno na následujícím obrázku.


(kliknutím obrázek zvětšíte)

Máte k dispozici dvě volby:

Poznámka:

V této verzi VoiceChange se pro vyhledávání uživatelů podle telefonních čísel (směrování) používají čísla uvedená ve veřejné adresní knize, proto již čísla nejsou uložena duplicitně v administrátorské databázi. V profilovém dokumentu můžete nastavit, která čísla jsou "secure (bezpečná)", tj. pokud z nich uživatel volá do své hlasové schránky, nebude po něm vyžadováno heslo.

zpět na začátek