VoiceChange novinky Obsah dokumentace Uživatelská dokumentace Administrátorská dokumentace Rejstřík pojmů Technická podpora Hledání on-line

Správa uživatelů v MS Exchange

Telefonní číslo, podle kterého VoiceChange hledá hlasovou schránku a směřuje došlé zprávy, se bere z globálního adresáře.
V Exchange 2000/2003 je to položka "Telephone number" a nastavuje se v programu Active Directory Users and Computers v Administrative Tools. Pokud chcete změnit používanou položku, můžete ji nastavit v souboru common/ini/mail.ini.

Po instalaci VoiceChange přibude v Active Directory nová záložka nazvaná VoiceChange. Její pomocí se spravují uživatelé VoiceChange. Není žádný jiný nástroj pro správu uživatelů. Popis jednotlivých funkcí následuje pod obrázkem.

Do řádku "Heslo" se zadává přístupové heslo k hlasové schránce (pro výběr telefonem). Správce nemůže z této záložky heslo zjistit, může jej však smazat (tím se nastaví defaultní heslo, které bylo zadáno při instalaci) či přepsat na jiné.
Upozornění: Pokud spustíte UMS.TaskManager v debug režimu (z konzole), jsou vidět i uživatelem zadávaná hesla!

Combobox "Jazyk" volí jazyk uživatele. Hodnota "Default" značí použití globálního jazyka (definovaného při instalaci). Tímto jazykem Voicechange s uživatelem mluví při práci s hlasovou schránkou.

Checkbox "Posílat WAV attachmenty" určuje, zda tento uživatel bude v e-mailech informujících o nových hlasových zprávách dostávat i přílohu - vlastní hlasovou zprávu jako WAV soubor. Pokud je zaškrtnutí "šedivé", bude uživatel přejímat globální nastavení (defaultně "ano").
Pro uživatele RAS připojení je vhodné posílání příloh vypnout, aby nemuseli stahovat modemem příliš mnoho dat.

Volba "Ukládat do archivu" určuje, zda se hlasové zprávy budou ukládat do serverového archivu. Je tedy možno nakonfigurovat systém tak, že hlasové zprávy chodí jen uživatelům e-mailem.
Pokud je zaškrtnutí "šedivé", bude uživatel přejímat globální nastavení (defaultně "ano").
POZOR, pokud vypnete ukládání do archivu, nebude možno vybírat hlasové zprávy telefonem!

Volba "Zakázat e-mail" zakáže posílání mailů danému uživateli. Hlasová zpráva tedy bude uložena do archivu (pokud je to povoleno), ale nebude uživateli poslána mailem (ani pokud je to povoleno). Takto může Voicechange používat i uživatel bez mailové schránky.

Comboboxy "Formát WAV v attachmentu zprávy" a "Formát WAV v archivu" volí kompresní formát WAV souborů posílaných e-mailem / ukládaných v serverovém archivu. Hodnota "- DEFAULT -" značí použití globálního nastavení (zvoleného při instalaci).
TIP: Pokud má uživatel starší nebo nekompatibilní zvukovou kartu, nemusí mu fungovat přehrávání WAV souborů se vzorkovací frekvencí 8000 Hz (buď přehrát vůbec nepůjdou, nebo se přehrávají zrychleně). V takovém případě nastavte některý z formátů se vzorkovací frekvencí 11025 Hz.

"Uživatelská nastavení" jsou proměnné použitelné pro VoiceChange aplikace. Standardní skripty používají jen proměnnou "WelcomeSent", kterou nastavují na "YES" po zaslání e-mail zprávy "Vítejte ve VoiceChange". Pokud tedy chcete vynutit znovuposlání této zprávy, smažte proměnnou "WelcomeSent". S následující hlasovou zprávou dorazí uživateli i zpráva "Vítejte ve VoiceChange" s odkazem na instalaci VoiceChange klientských rozšíření.

zpět na začátek