Mobilchange news Obsah dokumentace Uživatelská dokumentace Administrátorská dokumentace Rejstřík pojmů Technická podpora Hledání on-line

Instalace O2 SMS connectoru

Instalace O2 SMS connectoru

Zde je popsána instalace O2 SMS connectoru (dříve Eurotel SMS connector). Tento typ driveru se liší od běžných GSM modulů a proto vyžaduje jiné konfigurační údaje. Před instalací musíte mít aktivní službu O2 SMS Connector a funkční připojení do internetu protokolem HTTPS (port 443). Připojení může být přímé nebo přes proxy, avšak proxy nesmí být autentikovaná.
Funkčnost služby O2 SMS Connector lze ověřit aplikací SMS manažer, ke stažení na stránkách Telefóniky O2.
 

V seznamu driverů vyberte O2 SMS Connector.


 

Setup převezme nastavení proxy serveru z Internet Exploreru pro připojení k internetu; pokud je proxy nastaven, zobrazí se tento dialog.

POZOR - pokud jste v minulosti měli proxy nastaven a nyní už se nepoužívá, setup to nezjistí a nastaví Mobilchange tak, aby jej používal. V tom případě je nutno nastavení proxy ručně smazat v registry HKLM/SOFTWARE/Datasys/Mobilchange/Line/line1/driver/Proxy.


 

Zadejte soubor s privátním klíčem pro komunikaci s B2B gatewayí. Tento soubor musí být uložen na lokálním disku PC, kde poběží Mobilchange. NELZE jej po instalaci smazat!!!


 

Zadejte soubor s certifikátem pro komunikaci s B2B gatewayí. Tento soubor musí být uložen na lokálním disku PC, kde poběží Mobilchange. NELZE jej po instalaci smazat!!!


 

Nakonec zadejte heslo k privátnímu klíči, aplikační telefonní číslo (BaID, zpravidla ve tvaru 1991xxx) a vaše telefonní číslo MSISDN, obvykle je to +420720001xxx (xxx je poslední trojčíslí z BaID).
Certifikáty a heslo ke klíči získáte z aplikace pro generování certifikátů na webu Telefónica O2 (aplikaci stáhnete a spustíte, vygenerujete certifikáty a heslo. Poté uzavřete smlouvu na službu O2 SMS Connector a certifikát si necháte aktivovat). Ostatní údaje dodá Telefónica O2 po aktivaci certifikátu.

BaID je telefonní číslo, na které budete odesílat SMS na váš Mobilchange server (např. při dotazech do MCO atd.). Toto číslo je platné jen v rámci sítě O2, SMS z ostatních sítí posílejte na MSISDN číslo +420720001xxx.
Po instalaci je driver O2 SMS connectoru nastaven tak, že příjemcům v síti O2 se jako číslo odesílatele zobrazí BaID, příjemcům v jiných sítích pak MSISDN. Na došlou zprávu je tak možno bez problému odpovědět z libovolné sítě. Více zde.

Popis SMS connectoru na stránkách Telefóniky O2.

Rychlost odesílání SMS závisí na verzi MobilChange: verze Standard dovoluje max. rychlost 1 SMS/ s, verze Enterprise rychlost neomezuje. Tyto údaje platí pro MobilChange 4.6.22 a vyšší.
  Setup pokračuje zde...

zpět na začátek





Certifikát pro instalaci připojení MobilChange pomocí O2_SMS_Connectoru

Při instalaci MobilChange připojené k SMSCentru firmy Telefónica O2 pomocí O2_SMS_Connectoru jsou zapotřebí tyto náležitosti:




Získání certifikátu:

Na produktové stránce O2_SMS_Connectoru, je záložka Aktivace:
http://www.cz.o2.com/bus/cz/services/view/smsConnector-firma-_3.html
zde je v kolonce na pravé straně stránky potřeba vyplnit číslo vašeho mobilního telefonu, na který vám obratem bude zaslána ověřovací SMS zpráva s heslem. Po jeho zadání a potvrzení se objeví odkazy na Aktivace zkušebního provozu a Zaslání nového certifikátu V záložce Aktivace zkušebního provozu je potřeba vyplnit nezbytné údaje a stáhnout si aplikaci na generování certifikátů, je zde dostupný i manuál.

Aplikace si vyžádá opět vyplnění údajů, je doporučeno nepoužívat diakritiku (ani přehlasovaná písmena) a jmeno firmy psát případně co nejkratší, z údajů je tvořeno jméno certifikátu, s příliš dlouhým jménem mohou být problémy. Po vygenerování se zobrazí heslo, toto je zapotřebí dobře uschovat, protože není nijak znovu dohledatelné. Budete ho potřebovat při instalaci MobilChange.

Po úspěšném vygenerování je certifikát uložen ve formátech *.p12 a *.pem. Soubor *.pem je zapotřebí odeslat k zaregistrování do společnosti Telefónica O2, toto řeší druhý odkaz na stránce: Zaslání nového certifikátu

Otestování certifikátu v případě problému:


Popis možných chyb (responseCode):

Kontakty:
Telefónica O2:
linka velké firemní zákazníky *77
linka pro firemní zákazníky *52
catechpodpora@o2.com

Datasys:
veškeré informace a podporu získáte na adrese support@datasys.cz

zpět na začátek