Help.i novinky Obsah dokumentace Příručka pro kontaktní osoby Příručka pro správce a operátory Technická podpora Hledání on-line

Načítání číselníků z XLS souboru

Aplikace Xls2Helpi.exe synchronizuje obsah vybrané tabulky databáze HELP.i podle obsahu listu souboru MS-Excel. Aktualizovaná tabulka je určena vstupním parametrem. Program je k dispozici ve dvou variantách - serverové a uživatelské, které se liší pouze vizualizací průběhu synchronizace a oznámením konce programu. Pro uživatelskou verzi programu musí být zaregistrován soubor COMCTL32.OCX (lze provést spuštěním dávky "OCX - registration.bat").

POZOR - aktuální verze programu správně funguje pouze s databází MySQL. Microsoft SQL server zatím NENÍ podporován.

Vstupy z příkazové řádky:

Formáty XLS listů jsou uvedeny souhrnně pro všechny aktualizace v souboru xls2helpi-temp-all.xls.

Pro 1. vstupní parametr F musí XLS soubor obsahovat list pojmenovaný FIRMY a bude aktualizována tabulka "hdcompany" v databázi HELP.i. První řádek listu obsahuje názvy sloupců, musí zde být tyto sloupce:
identifikátor firmy, jméno firmy, adresa, psč, město, telefon, fax, email, popis, www, poznámka, status.

Pro 1. vstupní parametr L musí vstupní XLS soubor obsahovat list LOKALITY a bude aktualizována tabulka "hdlocation" v databázi HELP.i. První řádek listu obsahuje názvy sloupců, musí zde být tyto sloupce:
jméno lokality, popis, identifikátor firmy, jméno firmy, adresa lokality, psč, město, poznámky.

Pro 1. vstupní parametr D musí vstupní XLS soubor obsahovat list ODDĚLENÍ a bude aktualizována tabulka "hddepartment" v databázi HELP.i. První řádek listu obsahuje názvy sloupců, musí zde být tyto sloupce:
jméno oddělení, www, identifikátor firmy, jméno firmy, jméno lokality.

Pro 1. vstupní parametr O musí vstupní XLS soubor obsahovat list KONTAKTNÍ OSOBY a je aktualizována tabulka "hdcontact" v databázi HELP.i. První řádek listu obsahuje názvy sloupců, musí zde být tyto sloupce:
identifikátor kontaktní osoby, jméno kontaktní osoby, popis, přihlašovací jméno, změna identity, email, telefon, fax, mobilní telefon, adresa, identifikátor firmy, jméno firmy, jméno lokality, jméno oddělení, povolení přihlášení, notifikace mailem, notifikace mobilem, skrýt od stavu, zobrazit má volání, změna vlastního nastavení.

Pro 1. vstupní parametr P musí vstupní XLS soubor obsahovat list PRODUKTY a je aktualizována tabulka "hdproduct" v databázi HELP.i. První řádek listu obsahuje názvy sloupců, musí zde být tyto sloupce:
identifikátor produktu, jméno produktu, popis, verze, identifikátor firmy, jméno firmy, jméno lokality, poznámka 1, poznámka 2, poznámka 3, poznámka 4, notifikace vlastníkovi, status.

Ve všech případech NEzáleží na pořadí sloupců (nevadí ani duplicita názvu - bere se první v pořadí). Pro chod programu je nutné, aby XLS soubor obsahoval všechny požadované sloupce, jak je uvedeno výše.

Program projde všechny řádky zvoleného listu XLS souboru a odpovídající tabulky databáze HELP.i. Podle zvolených atributů se program pokusí identifikovat řádky z XLS souboru s řádky z databáze HELP.i. Pokud je zadáno více atributů, je pokus o identifikaci prováděn postupně hierarchicky podle pořadí, při kladném výsledku se k dalšímu atributu nepřechází.

Každá tabulka má tyto atributy zvoleny odlišně:

Pokud není nalezen řádek z XLS souboru v databázi HELP.i, je v databázi vytvořen. Pokud není k řádku z databáze HELP.i nalezen řádek z XLS souboru, je položka v databázi nastavena jako neaktivní.

Pro správný běh programu musí být zadány správně všechny vstupy z příkazové řádky, v případě zadání neexistující cesty, souboru, databáze nebo neplatného parametru je program vždy ukončen.

Každé spuštění programu, každé vyhledání a změna položky jsou dokumentovány v logovacím souboru.

zpět na začátek