Slouží ke správě operátorů, tedy obsluhy helpdesku. Po vybrání odkazu se zobrazí seznam operátorů.
Vybráním odkazu Vložit na konci seznamu založíme kartu nového operátora. Povinné položky jsou označeny *
Vybráním odkazu na jméno operátora se zobrazí změnový formulář, pomocí kterého můžete měnit informace v kartě operátora.
Ta obsahuje pole:
- Operátor * – [text] celé jméno operátora, doporučené členění je příjmení mezera jméno, usnadní se tak všem prohledávání seznamu operátorů
- Přihlašovací jméno * – [text] jméno, pod kterým se bude operátor hlásit do systému
- Heslo (*) – [text] heslo, kterým je přihlašovací jméno operátora chráněno, z bezpečnostních důvodů se nezobrazuje
- Kontrolní heslo (*) – [text] pro kontrolu je nutno zadat heslo k přihlašovacímu jménu operátora ještě jednou, nejsou-li pole Heslo
a Kontrolní heslo stejná, nelze provést aktualizaci karty operátora, z bezpečnostních důvodů se nezobrazuje.
Obě hesla jsou povinná při zakládání nového operátora; pokud operátora měníte a heslo nezadáte, bude zachováno stávající heslo.
- Identifikační číslo – [text] identifikátor operátora, např. z evidence zaměstnanců v rámci databáze všech operátorů musí být
unikátní nebo prázdné
- Typ operátora – [výběrové menu] role (zodpovědnost a přístupová práva) přiřazená operátorovi, přestane-li být operátor aktuální
např. odejde z firmy nebo se změní jeho pracovní zařazení, vybráním hodnoty Neaktivní se mu zamezí přihlášení k systému a nebude
se zobrazovat ve výběrovém seznamu operátorů, viz též Změna přiřazení operátorů
- Počet neúspěšných přihlášení – [číslo] počítadlo neúspěšných přihlášení, při překročení meze definované správcem systému,
je konto operátora automaticky zablokováno a nelze se tedy jeho prostřednictvím přihlásit, dokud správce počitadlo nevynuluje
- Mimo kancelář – [přepínač] zakáže/povolí přiřazování nových volání operátorovi
- Vstupní stránka – [výběrové menu] z nabídky stránek vyberte tu, která se bude zobrazovat operátor po přihlášení,
v nabídce jsou systémové názvy stránek-obrazovek (systémový název obrazovky, obvykle odpovídá názvu php skriptu,
který obrazovku vyvolá)
- Povolené IP adresy – [text] seznam IP adres oddělených středníkem, ze kterých se může operátor přihlásit, je-li seznam prázdný,
jsou povoleny všechny adresy; pokouší-li se operátor o přístup z jiné IP adresy, je přihlášení blokováno
- Povolené NT domény – [text] seznam NT domén oddělených středníkem, ze kterých se může operátor přihlásit, je-li prázdný,
jsou povoleny všechny domény, které jsou povoleny v globálním nastavení; položky se uvádí velkými písmeny
- E-mail hlášení – [přepínač] povolit/zakázat posílání hlášení prostřednictvím elektronické pošty
- Mobilní hlášení – [přepínač] povolit/zakázat posílání hlášení na mobilní telefon
- Lokality – [seznam] seznam lokalit operátora vytvářený výběrem ze seznamu lokalit; je-li v rámci projektu nebo skupiny
povoleno přiřazování volání dle lokalit, je operátor brán v úvahu tehdy, shoduje-li se lokalita volání s lokalitou v tomto seznamu
- Počet položek v seznamu – [číslo] tímto parametrem lze ovlivnit počet položek seznamu zobrazovaných na jedné stránce, praktické
uplatnění nalezne při vzdáleném přístupu pomocí pomalejší linky, neboť se tak omezí množství dat posílaných v jedné stránce
a dosáhne tak rozumné doby odezvy; hodnoty menší než 5 jsou ignorovány a systém pak vrací 10 položek
- Zobraz pouze má volání – [přepínač] skryje/zobrazí volání, která nejsou operátorovi přiřazena; jedná se o volání přiřazená skupině
nebo projektu jehož je operátor členem, pokud je operátor vedoucím projektu, nemá toto nastavení vliv na volání přiřazená tomuto projektu
- Skryj připojená volání – [přepínač] skryje/zobrazí všechna volání, která jsou připojena k nadřízeným voláním
- Skryj volání od stavu – [výběrové menu] výběr, od kterého stavu se volání bude skrývat, operátor má možnost dočasně překonat toto omezení
s pomocí filtru volání
- Jazyk rozhraní – [výběrové menu] z nabídky instalovaných jazykových verzí vyberte tu, kterou bude operátor používat
- Ulož nastavení – [přepínač] slouží k povolení ukládání nastavení filtrů a třídění při odhlášení
- E-mail 1 *, 2, 3 – [text] adresa elektronické pošty operátora, první položka je povinná
- Adresa – [text] adresa operátora - ulice
- PSČ – [text] adresa operátora – PSČ
- Město – [text] adresa operátora – město
- Země – [výběrový seznam] země operátora z číselníku zemí
- Firma * – [výběrový seznam] firma operátora ze seznamu firem
- Telefon * – [text] telefon operátora
- Mobilní telefon – [text] mobilní telefon operátora
- Primární skupina – [výběrový seznam] primární skupina operátora ze seznamu skupin operátorů
- Podpis el. pošty – [text] zde je možno zadat text, který se připojí ke každé zprávě elektronické pošty, kterou operátor
prostřednictvím HELP.i odešle, používá se zejména jako podpis poštovní zprávy
- Povolení Callchange – [přepínač] pokud má operátor nainstalovaného Callchange
klienta a tato volba je zatržena, má na formulářích kde jsou telefonní čísla, možnost z HELP.i rovnou vytáčet hovory.
Tlačítkem Ulož uložíte změny, tlačítkem Storno ukončíte
změny v záznamu bez jejich uložení. Tlačítkem Vymazat odstraníte záznam z databáze.
Dobře zvažte důsledky takového kroku, neboť odstraněním záznamu může dojít k porušení vazeb uvnitř databáze
a tím k nesprávné funkci aplikace.
zpět na začátek