Help.i novinky Obsah dokumentace Příručka pro kontaktní osoby Příručka pro správce a operátory Technická podpora Hledání on-line

Databáze řešení (znalostí)

Databáze řešení slouží zejména operátorům k rychlému nalezení řešení problému, který se již v minulosti vyskytl a byl úspěšně vyřešen. Zároveň slouží jako pomůcka pro nalezení řešení problémů dosud neřešených, neboť umožňuje zobrazit řešené problémy charakterizované podobnými vlastnostmi.

Prohledávání databáze

  1. Z hlavní nabídky vybereme volbu Řešení.
  2. Zobrazí se obrazovka "Databáze řešení".

    Databaze řešení

  3. V prohledávacím okně zadáme podmínky pro vyhledání a stiskneme tlačítko Hledej. Prohledávat lze podle názvu řešení, produktu a typu produktu.
  4. Ze seznamu řešení vybereme to, které nás zajímá.
  5. Zobrazí se detail řešení.
  6. Poklepáním na obsah pole "Popis problému" nebo pole "Popis řešení" se otevře samostatné okno s obsahem daného pole. Toho lze využít jednak pro přehlednější zobrazení obsahu, jednak pro zkopírování obsahu do jiného formuláře systému.
  7. Tlačítkem Storno ukončíme prohlížení.

Prohledávání databáze s možností změny

  1. Otevřeme obrazovku "Změna volání" pro volání, ke kterému hledáme řešení, případně pro libovolné volání, viz Zobrazení detailů volání. Nebo vybereme odkaz v hlášení viz Hlášení o průběhu volání.
  2. Zobrazí se detaily vybraného volání.
  3. Vybereme akci Najdi řešení.
  4. Zobrazí se obrazovka "Databáze řešení".
  5. V prohledávacím okně zadáme podmínky pro vyhledání a stiskneme tlačítko Hledej. Prohledávat lze podle názvu řešení, produktu a typu produktu.
  6. Ze seznamu řešení vybereme to, které nás zajímá.
  7. Zobrazí se detail řešení. Pozor, obsah řešení je možno změnit, případně celé řešení smazat !

    Detail řešení

  8. Poklepáním na obsah pole "Popis problému" nebo pole "Popis řešení" se otevře samostatné okno s obsahem daného pole. Toho lze využít jednak pro přehlednější zobrazení obsahu, jednak pro zkopírování obsahu do jiného formuláře systému.
  9. Tlačítkem Storno ukončíme prohlížení. Tlačítkem Ulož uložíme provedené změny, tlačítkem Vymaž smažeme záznam v databázi.

Vkládání řešení

  1. Otevřeme obrazovku "Změna volání" pro volání, ke kterému chceme vytvořit řešení viz Zobrazení detailů volání. Nebo vybereme odkaz v hlášení viz Hlášení o průběhu volání.
  2. Zobrazí se detaily vybraného volání.
  3. Vybereme akci Vytvoř řešení.
  4. Zobrazí se změnový formulář řešení. Ve formuláři jsou předvyplněny údaje z volání.

  5. Upravíme pole:
  6. Chceme-li řešení doplnit přílohou, provedeme tak vybráním odkazu Vložit/Upravit.

Stiskem tlačítka Vytvořit záznam uložíme. Stiskem tlačítka Storno zrušíme přerušíme vytváření nového záznamu.

zpět na začátek