FaxChange novinky Obsah dokumentace Uživatelská dokumentace Administrátorská dokumentace Rejstřík pojmů Technická podpora Hledání on-line

Ericsson Internal Routing Modul

K využití přímého směřování na ústřednách Ericsson MD 110 s analogovou přípojkou je třeba k FaxChange dokoupit speciální softwarový modul pro tyto ústředny. Jeho instalace je na instalačním CD v adresáři \faxchange\i386\Ericsson_DIR\setup, v tomto adresáři je i návod pro ruční instalaci a další užitečné informace (00Readme.txt).

Po jeho instalaci je třeba nastavit ústřednu:

Ústředna musí být nastavena do "voicemail" režimu. Takto konfigurovaná ústředna má několik fyzických linek (připojených k faxové kartě - tzv. VOICE KANÁLY (VCH)), na které je možno přesměrovat další virtuální linky.

Ústředna předává do FaxChange serveru data o jednotlivých přesměrováních pomocí sériového portu. Instalace Ericsson DIR modulu prodlouží dobu zpracování o cca 40 sekund. To NENÍ chyba.

Sériový port musí být nastaven do režimu [9600,7,E,1].


Příkazy pro ústřednu

Nastavení sériového portu a voicemail režimu:
icfui:icuind=0,equ=1-1-42-0,rate=9600,dfmt=5,updfcn=no,parity=even,ccheck=yes,txc=yes,filler=48;@/EXE/

(Toto je JEDEN řádek!)

 
Nastavení jednotlivých kanálů:

vmfui:icuind=0,vmf=extn2,pofmt=2;@/EXE/
vmpoi:icuind=0,grp=303;@/EXE/
vmpoi:icuind=0,dir=302,port=01;@/EXE/
vmpoi:icuind=0,dir=304,port=02;@/EXE/

(Toto vytvoří dva VCH (voice kanály), první (s číslem 01) na lince 302 a druhý (02) na lince 304)


Řešení problémů

Pokud po instalaci Ericsson DIR přestaly docházet příchozí faxy, podívejte se do adresáře fax\IN. Měly by tu být soubory *.ecs. Jsou? A zůstávají tam déle, než minutu? Zjevně Ericsson DIR nefunguje.
Pokud faxy chodí, ale PABX není v pořádku, je také problém v Ericsson DIR modulu.

V obou výše uvedených případech nejdříve nastavte úroveň logování na 3 a hledejte problém v eventLogu.

Dalším krokem je spuštění Ericsson DIR modulu v debug režimu. Zastavte servis FaxChange.EricssonDIR a spusťte z příkazové řádky program bin\ericson.exe s parametrem /debug - tj.

    Start menu -> Programs -> Command prompt
    c:
    cd \faxchange\bin
    ericson.exe /debug
Pokud vytočíte číslo nějakého virtuálního kanálu, mělo by se vypsat:
    received code : 83003010030001
    internal call. redirected from line 301 to [ VCH 01, line 0 ]. PABX = 300
Zde vidíte volání z linky 301 na virtuální linku 300, které bylo přesměrováno na VCH 01 (tj. z hlediska fax karty na kanál 0).

Pokud vytočíte přímo číslo VCH, mělo by přijít hlášení ve stylu:

    received code : 820030101
    internal call. from line 301 to [ VCH 01, line 0 ].
Tj. toto je volání z linky 301 na VCH 01, který je k fax kartě připojen jako linka 0.

Čísla linek fax karet jsou zde uvedena tak, jak si Ericsson DIR modul myslí, že jsou (tj. jak jsou zadány v data\ericsson.ini).

Pokud chcete zjistit, na jakou linku jste se dovolali ve skutečnosti, podívejte se po zvednutí linky faxovou kartou do adresáře fax\IN. Po zvednutí linky se zde objeví soubor NNNNNNNxLL.tif, kde LL je číslo fax linky. (Tj. ve výše uvedeném prvním případě mohlo jméno souboru vypadat např. 342rt93x00.tif).

Pokud ani zde problem neodstraníte, nastavte si delší buffer u daného obrazového okna (blíže zde), přijměte několik faxů z přímého volání na VCH linky i z volání na přesměrované virtuální linky, následně výsledek označte, přeneste do clipboardu a pošlete mailem supportnímu oddělení.

zpět na začátek