CallChange novinky Obsah dokumentace Uživatelská dokumentace Administrátorská dokumentace Vývojářská dokumentace Technická podpora Hledání on-line

Program "Recepce" - použití

Tato aplikace byla napsána pro usnadnění práce recepčnímu a lze ji provozovat na Callchange Standard edition. Umí jednak obsluhovat jeden nebo více telefonů na recepci a současně monitoruje vybrané firemní linky. Recepční tedy má přehled, kdo (eventuálně s kým) právě hovoří a podle toho se může rozhodovat, kam přepojit příchozí hovor.

Obsah


Hlavní okno

Na obrázku je zobrazena zkonfigurovaná aplikace v okamžiku startu. Program pro svůj běh potřebuje běžícího Callchange klienta level1; pokud neběží, spustí si ho. V system tray oblasti se vykreslí ikona aplikace a nad panel úloh se vysune obrázek telefonu s informací o inicializaci. Po rozběhnutí aplikace se obrázek zasune zpět a zobrazí se okno aplikace, rozdělené na dvě oblasti:
V levé oblasti je seznam "vlastních" linek (ty, co má recepční na stole a může je ovládat).
V pravé oblasti je seznam "monitorovaných" linek (ty, na které bude případně přepojovat hovory). Monitorované linky lze třídit podle čísla nebo jmen jejich uživatelů (nastavuje se comboboxem vpravo nahoře). Při pravém okraji okna aplikace se zobrazí tlačítka pro rychlý přechod na skupinu linek / jmen (např. klikem na tlačítko D přejdete na prvního uživatele, jehož jméno začíná písmenem D, klikem na číslo 2 přejdete na první linku, jejíž první číslo je 2 atd.).

Stav jednotlivých linek (volná, hovoří, vytáčí ...) je indikovám barvou, legenda je na spodním okraji okna aplikace.

zpět na začátek


Konfigurace

Před prvním použitím je potřeba aplikaci zkonfigurovat - klikněte pravým tlačítkem myši na ikonu Recepce v system tray, objeví se menu se dvěma položkami:

V okénku "Dostupné linky" je seznam dostupných linek (viditelných pro klienta level1). Z nich přesuňte do seznamu "Vlastní linky" ty, které má recepční fyzicky na svém stole. Do seznamu "Hlídané linky" přesuňte ty, jejichž stav chcete sledovat a na které bude možno přepojovat hovory - mohou, ale nemusí to být všechny interní linky ve firmě. Přesun se děje tlačítky ">" (přidání) a "<" (odebrání) vedle příslušného seznamu.

zpět na začátek


Ovládání programu

V základním stavu program čeká na zavolání, případně může recepční vytvořit odchozí hovor buď zapsáním čísla do okénka "Vytočit" a stiskem tlačítka Vytočit, nebo tlačítkem Zavolat u libovolné monitorované linky.
Příchozí hovor je indikován červeným podbarvením linky, na kterou hovor přichází.

Na obrázku je zobrazen příchod hovoru z linky 64 na linku recepčního (Raszka Radovan). Pokud se rozpozná jméno volajícího, zobrazí se pod jeho číslem. Recepční může hovor přijmout buď zvednutím telefonu nebo tlačítkem Přijmout v rámečku "Akce".

Tím se příchozí hovor podbarví světle modře a recepční může po rozmluvě s volajícím hovor přepojit na jiného účastníka tlačítkem Přepojit u libovolné monitorované linky. Pokud chce recepční volaného nejprve o hovoru informovat, použije tlačítko Konzultace - tím se volající "přidrží" na lince (přehrává se mu melodie) a recepční se domluví s volaným, zda chce hovor přijmout. Pokud ano, recepční zavěsí a hovor se spojí. V opačném případě si recepční převezme volajícího zpět tlačítkem Přepnout v okénku "Přidržené hovory".

Aplikace průběžně monitoruje všechny zadané linky a zobrazuje jejich stav, recepční tedy stále vidí, kdo a případně s kým hovoří a podle toho může přepojovat příchozí hovory na vhodné účastníky. Na obrázku volá účastník Bureš Robert na lince 57 uživatele Holub Oldřich na lince 68, nelze na ně tedy přepojit žádný hovor.

Aplikace dále umí zobrazit historii hovorů klikem na tlačítko s modrým telefonem vlevo nahoře. Zobrazuje se historie linek na recepci ("vlastních" linek), výpis obsahuje 5 sloupců:

zpět na začátek