Enterprise klient - použití
|
Tohoto klienta je možno provozovat v Enterprise verzi CallChange. Základem je jednoduchá aplikace, která umí vytáčet hovory a spouštět
pluginy, které její možnosti výrazně rozšiřují. Pluginy umožňují integraci CallChange s jinými aplikacemi (MS CRM), využívat funkce ústředny
(Enterprise manager) nebo ulehčit uživateli práci s telefonem.
Obsah
Nastavení a základní funkce
Aplikace načítá všechna potřebná nastavení přímo z CallChange serveru. Při prvním spuštění se v system tray objeví červená ikona telefonu,
která signalizuje že klient nemá připojení k serveru (není zkonfigurován).
Klikněte na ní pravým tlačítkem myši, z kontextového menu zvolte Nastavení. Zobrazí se dialog se třemi záložkami:
- Nejprve na záložce Obecné nastavte CallChange server a port (sdělí vám správce) a uložte nastavení. Lze zde i zapnout logování
do souboru - to způsobí zápis o provádění většiny akcí do souboru včetně případných chyb – proto není vhodné je
aktivovat v běžném provozu (aplikace je znatelně pomalejší a soubory narůstají v řádech MB); slouží hlavně pro odhalování problémů.
Dále je možné zde nastavit připojení přes proxy server.
- Po chvíli se ikona změní na zelený telefon - znova vyvolejte nastavení a na záložce Nastavení linek zvolte z dostupných linek
jednu pro vytáčení hovorů; dále zatrhněte ty linky, které chcete klientem sledovat.
- Na záložce Pluginy vyberte rozšiřující moduly, které chcete používat a uložte nastavení.
Další funkce dostupné v kontextovém menu:
- Vytočit - zobrazí dialog, kde zadáte telefonní číslo. Po stisku tlačítka "Vytočit" klient zavolá na dané číslo
- Konec - ukončí klienta a všechny aktivní pluginy
- O aplikaci - zobrazí informace o verzi programu
zpět na začátek
Pluginy
V současnosti jsou k dispozici tyto pluginy:
Call info
Jednoduchý plugin, který zobrazuje informaci o příchozích / odchozích hovorech v okénku v pravém dolním rohu obrazovky.
Zobrazuje se typ hovoru, telefonní číslo, případně jméno volajícího / volaného.
zpět na začátek
Callbar
Panel s nástroji pro vytáčení hovorů.
Horní část obrázku: zadejte číslo a tlačítkem Vytočit vytvořte hovor - zobrazí se číslo a případně i jméno volaného. V rozbalovacím seznamu
lze vybrat důvod hovoru a tlačítkem Uložit jej zapsat; důvod hovoru se pak zobrazuje i v Enterprise manageru. Konfigurací CallChange serveru
lze zadání typu hovoru vynutit. Hovor lze ukončit tlačítkem Zavěsit.
Pokud je zatlačené tlačítko s ikonou "i", jsou zobrazena nastavení panelu (Vždy navrchu, Navrchu při hovoru,
Průhlednost - umožňují nastavit chování a vzhled panelu).
Dolní část obrázku zobrazuje vzhled panelu při příchozím hovoru. Ten lze Zvednout nebo Zavěsit (odmítnout). Rovněž zde lze vybrat
důvod hovoru a uložit jej.
zpět na začátek
Enterprise manager
Tato aplikace umožňuje sledovat a ovládat více linek současně.
Význam jednotlivých podoken:
- Aktivní linky (vlevo nahoře) – zobrazuje aktuální stav aktivních linek s barevným rozlišením a textovým popisem. Všechny hovory, které
na linkách probíhají, umožňuje ovládat – spojit, ukončit hovor, funkce přidržení hovorů, přesměrování, konzultace s dalším účastníkem,
zřízení konference. Stačí jen vybrat požadovaný hovor a použít jedno z tlačítek nad seznamem.
- Historie hovorů (vlevo dole) – zobrazení historie hovorů pro vybranou linku (zadaný počet hovorů); při zaškrtnutí checkboxu "automaticky"
bude aktualizace prováděna v pravidelných časových intervalech. Klikem na číslo lze vytočit hovor. Pokud kliknete na popis typu hovoru,
zobrazí se dialog pro změnu typu hovoru.
- Stav linek (vpravo) – podobné zobrazovací funkce jako u aktivních linek, ale tyto linky není možné ovládat. Klikem na lince se tato zvýrazní
a tlačítky nad seznamem lze na danou linku zavolat, aktivovat mód Nerušit nebo linku přesměrovat.
V menu Nastavení je možné nastavit rozšiřující funkce:
- V sekci "Nastavení WWW" lze nastavit otevírání okna defaultního webového prohlížeče zvlášť pro příchozí a odchozí hovory
– tato funkce je určená pro integraci s webovým IS pro rychlé dohledání jména kontaktu, aktuálním stavu zakázky atd.
- V sekci "Sledování typu hovorů" nastavte zda chcete sledovat interní a/nebo externí hovory a zda má být aplikace vždy navrchu.
zpět na začátek
Microsoft CRM 3.0
Plugin pro spolupráci s MS CRM 3.0. Před použitím je nutno jej nakonfigurovat: v Nastavení - Pluginy vyberte "Microsoft CRM 3.0" a stiskněte
tlačítko Nastavení. Zobrazí se dialog s konfigurací:
- URL serveru MS CRM - zadejte URL CRM serveru ve tvaru http://server/ (nebo http://IP_adresa/). Přes toto URL bude klient komunikovat
s CRM
- Jiný doménový účet - zatrhněte, pokud CRM server není ve stejné doméně, do které se přihlašují uživatelé. V tom případě je nutno zadat
platný účet a heslo z domény CRM serveru
- Zakládání nových hovorů - zde vyberte, zda chcete do CRM zapisovat interní a/nebo externí hovory a zda se má okno hovoru v CRM otevírat
Při příchodu hovoru se v CRM založí nová aktivita (hovor) a případně se otevře její okno.
zpět na začátek
Phone
Jednoduchý telefon pro rychlé vytáčení. Obsahuje 2 záložky:
Telefon - pro vytáčení hovorů. Číslo lze zadat přímo z klávesnice nebo klikáním myší v okně telefonu. Hovor se vytočí tlačítkem
se zeleným telefonem.
Historie - seznam uskutečněných volání vaší vytáčecí linky.
Pokud právě probíhá hovor, zobrazí se třetí záložka s číslem a jménem protistrany a tlačítkem pro ukončení hovoru.
zpět na začátek