Základní klient (L1) - použití
|
Callchange klient level1 je základní klientskou aplikací, která je k dispozici ve všech verzích Callchange. Při spuštění se
spojí s Callchange serverem, převezme si od něj konfiguraci, aktualizuje klienty level2 a spustí je.
Obsah
Spouštění aplikace
Callchange klienta můžete spustit ze Start Menu - Programy - CallChange Client - CallChange Client.
Je to nutné jen v případě, že jste při instalaci nezvolili, že se má spouštět automaticky při startu.
Po spuštění aplikace se v system tray objeví fialová ikona telefonu, která signalizuje připojování k serveru. |
|
Jakmile se aplikace spojí se serverem, přihlásí se ke všem telefonním linkám a zobrazí zelený telefon, který značí,
že je aplikace připravena k činnosti. Světle zelená ikona vpravo od telefonu je klient level2. |
|
Pokud neběží Callchange server nebo se s ním nelze spojit, je zobrazena červená ikona telefonu. |
|
zpět na začátek
Nastavení a použití
Před použitím klienta je vhodné jej nakonfigurovat. Tato operace nemusí být nutná vždy - například pokud uživatel využívá jedinou linku
nebo jedinou level2 aplikaci. Do konfigurace se dostanete klikem pravým tlačítkem myši na ikonu telefonu v system tray oblasti.
Zobrazí se menu s těmito položkami:
- Aplikace - obsahuje další submenu se seznamem dostupných běžících level2 aplikací (klientů). Pokud je vedle jména aplikace zatržítko,
je tato aplikace aktivní (reaguje na telefonní události), pokud není deaktivována ve svém vlastním menu.
- Nastavení - obsahuje další submenu s jedinou položkou Linka pro vytáčení, kde je možno vybrat, která linka bude použita
pro vytáčení odchozích hovorů. Seznam dostupných linek závisí na typu připojení ústředny a na nastavení CX serveru.
- Konec - ukončí klienta. To má za následek ukončení všech level2 klientů, protože ti jsou závislí na klientovi level1 (na službách,
které poskytuje)
Po zkonfigurování lze klienta používat. Uživateli nabízí jednoduché rozhraní pro vytáčení hovorů; hlavní funkcí je podpora klientů level2.
Okno klienta se zobrazí klikem levým tlačítkem myši na ikonu telefonu v system tray oblasti.
Dostupné ovládací prvky:
- okénko Číslo - sem napište číslo, které chcete vytáčet
- tlačítko Vytočit - vytočí číslo zadané v okénku "Číslo". Pokud je před vytáčením váš telefon zavěšený (linka
pro vytáčení nastavená v konfiguraci), začne zvonit a po jeho vyzvednutí začne vyzvánět telefon u volaného účastníka. Pokud je váš
telefon před vytáčení vyzvednutý, začne rovnou vyzvánění na volané straně.
- tlačítko Storno - skryje okno aplikace.
- tlačítko Vložit ze schránky - vloží obsah schránky (clipboardu) do okénka "Číslo".
- tlačítko Vložit + Vytočit - vloží obsah schránky (clipboardu) do okénka "Číslo" a vytočí hovor.
Obě posledně uvedené funkce lze s výhodou využít, pokud máte ve schránce uložené telefonní číslo.
Po vytočení čísla zazvoní nejprve linka pro vytáčení, po vyzvednutí telefonu se hovor vytočí a zvoní protistrana. Některé ústředny
ale toto nepodporují na analogových linkách (MD110 - před vytáčením musí být zvednuté sluchátko). Pak musí správce v konfiguraci
takové linky nastavit parametr DIAL_AFTER_INITIATE=1 a při vytáčení se uživateli zobrazí okno s výzvou, aby zvednul sluchátko.
Blíže zde.
zpět na začátek