Obsah dokumentace | Uživatelská dokumentace | Administrátorská dokumentace | Vývojářská dokumentace | Technická podpora | Hledání on-line |
Komponenty a funkce CallChange |
Tento dokument Vám vysvětlí funkci a "zákulisí" Callchange.
Obsah
Dále umí prohledávat kontakty uložené v databázích na Domino serveru (viz popis zprovoznění), na libovolném LDAP serveru (i Active Directory) a obecných databázích přístupných přes rozhraní ADO.
Pořadí vyhledávání kontaktů v Outlooku (závisí na konfiguraci klienta):
Interní hovory: nejprve se prohledá globální adresář (je-li nastaveno), pak jako externí hovor.
Externí hovory: nejprve osobní kontakty (jsou-li nastaveny jako první), pak společné a globální adresář, nakonec osobní
kontakty (nejsou-li nastaveny jako první). Pokud tedy máte kontakt se stejným externím číslem ve společných kontaktech i globálním
adresáři, najde se číslo ve společných kontaktech.
Pokud používáte Lotus Notes, funguje hledání analogicky s tím rozdílem, že Lotus Notes nemají globální adresář (tedy interní hovory
se zpracují stejně jako externí) a ve funkci společných kontaktů funguje Domino directory (je-li nakonfigurován search server pro
spolupráci s Lotus Notes, lze společné kontakty hledat i v dalších zadaných Lotus databázích).
V ObjectShare je zaregistrován Callchange server a paměťové úložiště (DSMQ). DSMQ je využíváno k operativnímu ukládání informací
o stavech hovorů, operátorů atd. Dále je paměťové úložiště využito pro výměnu asynchronních zpráv mezi komponentami systému.
Pro účely ladění vlastních aplikací je užitečný prohlížeč obsahu paměťového uložiště dsmqexp.exe, který najdete v adresáři
\Program Files\Common Files\Datasys\.
V kontextu TaskManageru jsou spouštěny skripty produktů rodiny UMS v jazyce VBScript i běžné EXE aplikace. TaskManager je hlídá, jestli správně fungují. Pokud skript / aplikace přestane reagovat, je zrestartován.
Úlohy spouštěné v TaskManageru jsou dvou typů. Jednak "startup" úlohy, které se provedou jen jednou při spuštění TaskManageru, a jednak úlohy "běhové", které jsou TaskManagerem udržovány v běhu.
TaskManager může běžet jako servis nebo jako konzolová aplikace na desktopu. Druhý režim se používá zejména při ladění nových skriptů, neboť je vidět, co skripty vypisují na obrazovku. Spuštění TaskManageru na desktopu se provede ze Start Menu volbou Programy -> CallChange Server -> Run UMS.TaskManager on desktop.
Když TaskManager dostane příkaz k ukončení (tlačítko "STOP" v service control panelu nebo klávesy "Ctrl-C" při běhu na konzoli, pošle nejdříve všem z něj spuštěným procesům požadavek na ukončení a teprve po jejich ukončení se ukončí také. Díky tomu mají procesy možnost uložit si svoje data.
Informace o běhu UMS.TaskManageru se zapisují do aplikačního logu; úroveň zápisu se dá nastavit v registry
HKLM/SOFTWARE/Datasys/UMS/ServMngr/loglevel
, hodnota je typu DWORD a může nabývat těchto hodnot:
0 | logování vypnuto |
1 | logovat jen chyby a start/stop |
2 | defaultní hodnota; jako 1 a informace o aplikacích, které neočekávaně přestaly fungovat |
3 | logovat vše |
Zároveň je možné nastavit cestu kam se budou ukládat soubory logů.
HKLM/SOFTWARE/Datasys/UMS/ServMngr/logfilefolder
, hodnota je typu String a zapisuje se stylem cesty k souboru (např. C:\Program Files\Datasys\dssrvlog\)
Úlohy systému TaskManager lze vytvářet a konfigurovat pomocí umsTaskCfg.
Callchange využívá tyto úlohy: