CallChange novinky Obsah dokumentace Uživatelská dokumentace Administrátorská dokumentace Vývojářská dokumentace Technická podpora Hledání on-line

Komponenty a funkce CallChange

Tento dokument Vám vysvětlí funkci a "zákulisí" Callchange.

Obsah


Komponenty Callchange serveru

Server Callchange se skládá ze tří komponent, které spolupracují při dosahování požadované funkce:

V kontextu TaskManageru jsou spouštěny skripty produktů rodiny UMS v jazyce VBScript i běžné EXE aplikace. TaskManager je hlídá, jestli správně fungují. Pokud skript / aplikace přestane reagovat, je zrestartován.

Úlohy spouštěné v TaskManageru jsou dvou typů. Jednak "startup" úlohy, které se provedou jen jednou při spuštění TaskManageru, a jednak úlohy "běhové", které jsou TaskManagerem udržovány v běhu.

TaskManager může běžet jako servis nebo jako konzolová aplikace na desktopu. Druhý režim se používá zejména při ladění nových skriptů, neboť je vidět, co skripty vypisují na obrazovku. Spuštění TaskManageru na desktopu se provede ze Start Menu volbou Programy -> CallChange Server -> Run UMS.TaskManager on desktop.

Když TaskManager dostane příkaz k ukončení (tlačítko "STOP" v service control panelu nebo klávesy "Ctrl-C" při běhu na konzoli, pošle nejdříve všem z něj spuštěným procesům požadavek na ukončení a teprve po jejich ukončení se ukončí také. Díky tomu mají procesy možnost uložit si svoje data.

Informace o běhu UMS.TaskManageru se zapisují do aplikačního logu; úroveň zápisu se dá nastavit v registry HKLM/SOFTWARE/Datasys/UMS/ServMngr/loglevel, hodnota je typu DWORD a může nabývat těchto hodnot:
0logování vypnuto
1logovat jen chyby a start/stop
2defaultní hodnota; jako 1 a informace o aplikacích, které neočekávaně přestaly fungovat
3logovat vše

Zároveň je možné nastavit cestu kam se budou ukládat soubory logů. HKLM/SOFTWARE/Datasys/UMS/ServMngr/logfilefolder, hodnota je typu String a zapisuje se stylem cesty k souboru (např. C:\Program Files\Datasys\dssrvlog\)

Úlohy systému TaskManager lze vytvářet a konfigurovat pomocí umsTaskCfg.
Callchange využívá tyto úlohy:

zpět na začátek


Callchange klienti

Klientská část Callchange je třívrstvá (klienti level1 - level3). Jednotlivé vrstvy mají různé funkce:

zpět na začátek